Transmisje na żywo już wdarły się do naszego życia codziennego. Praktycznie każdy gigant społecznościowy posiada swoją własną aplikację do transmitowania wideo w czasie rzeczywistym. Mowa mianowicie o Periscope od Twittera, Facebook Live od FB oraz transmisje online oferowane przez YouTube. Dodać tutaj również możemy live streaming od Instagrama oraz Snapchata, które również cieszą się niezwykłą popularnością. Na naszych tablicach w takich mediach społecznościowych na samej górze pojawiają się najczęściej transmisje na żywo. Firmy chętnie promują takie formy, ponieważ są one im jak najbardziej na rękę. Transmisje więc otrzymują ogromne zasięgi sprawiając, że jest to jedna z popularniejszych metod kontaktu z widzem.

Promocja marek dzięki transmisji online

Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie szybciej dotrzeć do odbiorców, zbudować relację i zdobyć zaufanie. Dzielimy się swoim światem w czasie rzeczywistym. Prowadzimy interaktywną rozmowę z klientem, podczas której poznajemy jego opinię, język oraz reakcję. Dzięki live streamingowi użytkownicy oszczędzają czas, budują więź z odbiorcą oraz wywołują emocję. Mogą oni opowiedzieć historię w czasie rzeczywistym, a odbiorcy mogą brać aktywny udział podczas transmisji dzięki komentowaniu.

Dzięki takim aplikacjom jak Periscope czy Facebook Live możemy obejrzeć zachód słońca, rozmowę z słynnym celebrytą, kulisy nagrywania filmu w Hollywood, premierę nowego produktu, wycieczkę po słynnych obiektach. Rozwiązań jest naprawdę sporo, więc każdy na pewno znajdzie coś dla siebie, żeby miło spędzić czas.

 Dlaczego transmisje na żywo są tak atrakcyjne

Jak można wykorzystać transmisję na żywo?

Prezentacja nowego produktu

Live streaming video jest doskonałą okazją, żeby na żywo pokazać swój nowy produkt czy usługę. Dodatkowo możemy uwzględnić wywiady z zaproszonymi gośćmi czy pokazywać całe wydarzenie zza kulis. W ten sposób możemy dzielić się takimi przeżyciami razem z widzami z całego świata.

Edukacyjne streamy

Pomysłów na takie rozwiązania jest naprawdę sporo. W sieci znajdziecie poradniki jak ugotować ryż, jak wykonać makijaż, jak naprawić samochód, jak napisać książkę, jak wygrać życie... Takich rozwiązań jest mnóstwo i to jedynie od nas zależy, na co się zdecydujemy.

Q&A

Jest to jedno z ciekawszych rozwiązań, jeżeli chodzi o stały kontakt z widzem. Jest to sesja pytań i odpowiedzi. Znana osoba może skorzystać z takiej funkcji, żeby widzowie transmisji mogli zadać celebrycie pytania w czasie rzeczywistym. W tym samym czasie możemy zobaczyć jego autentyczną reakcję na dane zapytanie.

Konkursy oraz promocje

Tutaj liczy się nasza kreatywność. Możemy raz na jakiś czas udostępniać na transmisji specjalny kod ze zniżkami, możemy również przeprowadzić ankietę na kilku platformach społecznościowych czy ogłosić zwycięzców konkursu na żywo. Opcji jest również mnóstwo i liczy się tutaj nasza wyobraźnia.

Poradniki

Jeśli specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i czujesz, że możesz komuś udzielić pomocnych rad, warto zastanowić się nad skorzystaniem z transmisji na żywo. Dzięki temu w czasie rzeczywistym będziesz mógł odpowiadać na zapytania odbiorców.

Jeżeli chcesz więc wykorzystać transmisję na żywo, aby zwiększyć swoje zasięgi, warto dokładnie przemyśleć całe wydarzenie. Unikaj przerywanych transmisji, ułóż dokładny plan, promuj swoją transmisję oraz stwórz niezwykłą atmosferę na swojej własnej transmisji na żywo!