SEO i copywriting to dwie dziedziny marketingu internetowego, które wzajemnie się uzupełniają. SEO to optymalizacja strony internetowej, dzięki której dana witryna zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Osiągnąć je można dzięki odpowiedniemu copywritingowi, czyli umieszczaniu unikatowych treści, które będą atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Dowiedz się zatem, czym jest SEO copywriting, jak wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce i czy każdy copywriter zna się na pisaniu pod SEO!
Obowiązki copywritera SEO
Copywriter SEO jest najczęściej częścią zespołu zajmującego się pozycjonowaniem stron internetowych. Jeśli nie wiesz, czym jest pozycjonowanie to polecamy odwiedzić stronę firmy Eactive, gdzie znajduję się bardzo dużo przydatnych informacji na ten temat.
Wracając do zadań samego copywritera, to jego głównymi zajęciami jest tworzenie treści, które są zgodne z zasadami SEO. Do najważniejszych elementów wpływających na jakość tekstów SEO są: słowa kluczowe, unikalność treści, odpowiednia struktura tekstu czy tematyka adekwatna do branży. Pod SEO copywritingiem kryją się również różne formy tekstów: opisy produktów, teksty zapleczowe, treści na strony WWW czy artykuły blogowe. Czy jednak odpowiednie nagłówki, uwzględnienie fraz kluczowych oraz tematyka związana z branżą, to wszystko, czego dziś oczekuje się od SEO copywritingu? Otóż nie. Coraz większy nacisk kładzie się na jakość treści, jakie znajdują się na stronach internetowych. To właśnie merytoryczne, oryginalne teksty doskonale wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dobry SEO copywriter tworzy również czytelne i zrozumiałe treści dla odbiorców, a nie tylko teksty pisane pod algorytmy wyszukiwarek.
Czy jest różnica między copywriterem SEO a "zwykłym" tekściarzem?
Śmiało można stwierdzić, że unikalny, jakościowy i ciekawy dla czytelników tekst zwyczajnie broni się sam. Dlatego nieco zacierają się granice między poszczególnymi typami copywritingu. Nie oznacza to jednak, że każdy copywriter, nawet ten z doskonałą wiedzą i umiejętnościami, potrafi napisać dobry tekst pod SEO. Przeciwnie, jeśli głównym celem tworzenia treści na stronę internetową jest uzyskanie wysokiej pozycji w Google, aż żal nie wykorzystać podstawowych tricków, które sprawią, że dobrej jakości tekst jeszcze lepiej wpłynie na widoczność strony. Niektórzy copywriterzy z kolei zajmują się tworzeniem haseł reklamowych, wymyślaniem nazw czy też tworzeniem treści do materiałów reklamowych, które są drukowane. Tacy specjaliści również nie zawsze wiedzą, jak pisać pod SEO i czym charakteryzuje się tworzenie treści zgodnie z zasadami marketingu internetowego. Dobry copywriter SEO może więc bardzo dobrze wpłynąć na pozycjonowanie strony, a znalezienie takiego specjalisty, który doskonale czuje się w działaniach SEO, to już pierwszy krok w stronę sukcesu!