Skuteczna promocja firmy na co zwrócić uwagę?

2 min czytania
Skuteczna promocja firmy  na co zwrócić uwagę?

Skuteczna promocja firmy  na co zwrócić uwagę?

Ogromna konkurencja praktycznie na każdym rynku i w każdej branży powoduje, że bez odpowiedniego marketingu firma ma małe szanse na przebicie się z ofertą i pozyskanie klientów. Dlatego tak ważne są przemyślane i odpowiednio tworzone akcje promocyjne, które przyciągną nowych klientów i utrwalą markę w świadomości konsumenckiej, niestety nie jest to zadanie łatwe. Jak zorganizować akcje promocyjne? Sprawdź nasze wskazówki!

Akcja promocyjna co to jest?

Akcja promocyjna to zespół działań, które mają na celu wypromować produkt, usługę, sklep lub całą markę. Powinna oba zachęcać do zakupu i związania się z naszą firmą na dłużej, a więc długofalowo tworzyć więź z klientem, która będzie podtrzymywana przez obsługę posprzedażową i zadowolenie z zakupionych produktów lub usług. Zazwyczaj akcja promocyjna to:

• sprzedaż premiowa, czyli kup 1 produkt, a 2 otrzymasz gratis;

• loterie promocyjne;

• rozdawanie darmowych produktów.

Co ważne, akcje promocyjne nie powinny się często powtarzać, gdyż przyzwyczają klienta do obniżonych cen lub darmowych produktów. Zbyt duża częstotliwości promocji, to jeden z najczęstszych błędów, którego warto unikać. O czym więc trzeba pamiętać, szykując akcję promocyjną?

Zaplanowana i przemyślana strategia

Każde działanie marketingowe, a więc i akcja promocyjna powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. Należy wziąć pod uwagę rodzaj produktu, czy oferowanej usługi, docelową grupę odbiorców i korzyści, jakie chcemy osiągnąć. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić, gdzie zamieścić reklamę i jak przeprowadzić akcję promocyjną. Przykładowo akcja promocyjna produktu dla nastolatków umieszczona w lokalnej gazecie w wersji papierowej nie ma szans sukcesu. Z kolei, jeśli chcemy wypromować markę, czy nowy produkt, to czasem warto rozdać nawet jego większą ilość, aby klienci do nas wracali. Warto więc brać pod uwagę zyski długofalowe, a nie tylko to, co można zyskać w danym momencie.

Przyciągnięcie uwagi klienta

Kluczem udanej akcji promocyjnej jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Kolejna taka sama reklama i podobny konkurs nie przyniesie oszałamiającego efektu. Jednak, jeśli zaprezentujemy produkt w sposób wyjątkowy, organizując nietuzinkowy konkurs, to mamy szansę, że klienci zaczną o nas rozmawiać, a więc firma stanie się bardziej rozpoznawalna, co zazwyczaj przekłada się również na zwiększone zyski. Warto do promocji wprowadzić również element zabawy. Ważne, aby akcję promocyjne były ciekawe, angażujące i nietypowe. Doskonałym przykładem może być rzut monetą o piwo w barze zamiast tradycyjnej promocji kup 1, a 2 otrzymasz gratis. Kolejnym przykładem dobrej akcji promocyjnej jest konkurs na social mediach na najlepszy film, czy zdjęcie z wybranym produktem. Nie dość, że stali klienci się angażują, to jeszcze reklamują nasz produkt swoim znajomym! To pokazuje też, że nowoczesne technologie pomagają tworzyć akcję promocyjne niskim kosztem i z dużą szansą na powodzenie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

otososnowiec_kf