Skuteczna promocja firmy – na co zwrócić uwagę?

Ogromna konkurencja praktycznie na każdym rynku i w każdej branży powoduje, że bez odpowiedniego marketingu firma ma małe szanse na przebicie się z ofertą i pozyskanie klientów. Dlatego tak ważne są przemyślane i odpowiednio tworzone akcje promocyjne, które przyciągną nowych klientów i utrwalą markę w świadomości konsumenckiej, niestety nie jest to zadanie łatwe. Jak zorganizować akcje promocyjne? Sprawdź nasze wskazówki!

Akcja promocyjna – co to jest?

Akcja promocyjna to zespół działań, które mają na celu wypromować produkt, usługę, sklep lub całą markę. Powinna oba zachęcać do zakupu i związania się z naszą firmą na dłużej, a więc długofalowo tworzyć więź z klientem, która będzie podtrzymywana przez obsługę posprzedażową i zadowolenie z zakupionych produktów lub usług. Zazwyczaj akcja promocyjna to:

• promocje cenowe;

• sprzedaż premiowa, czyli kup 1 produkt, a 2 otrzymasz gratis;

• loterie promocyjne;

• konkursy;

• rozdawanie darmowych produktów.

Co ważne, akcje promocyjne nie powinny się często powtarzać, gdyż przyzwyczają klienta do obniżonych cen lub darmowych produktów. Zbyt duża częstotliwości promocji, to jeden z najczęstszych błędów, którego warto unikać. O czym więc trzeba pamiętać, szykując akcję promocyjną?

Zaplanowana i przemyślana strategia

Każde działanie marketingowe, a więc i akcja promocyjna powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. Należy wziąć pod uwagę rodzaj produktu, czy oferowanej usługi, docelową grupę odbiorców i korzyści, jakie chcemy osiągnąć. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić, gdzie zamieścić reklamę i jak przeprowadzić akcję promocyjną. Przykładowo akcja promocyjna produktu dla nastolatków umieszczona w lokalnej gazecie w wersji papierowej nie ma szans sukcesu. Z kolei, jeśli chcemy wypromować markę, czy nowy produkt, to czasem warto rozdać nawet jego większą ilość, aby klienci do nas wracali. Warto więc brać pod uwagę zyski długofalowe, a nie tylko to, co można zyskać w danym momencie.

Przyciągnięcie uwagi klienta

Kluczem udanej akcji promocyjnej jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Kolejna taka sama reklama i podobny konkurs nie przyniesie oszałamiającego efektu. Jednak, jeśli zaprezentujemy produkt w sposób wyjątkowy, organizując nietuzinkowy konkurs, to mamy szansę, że klienci zaczną o nas rozmawiać, a więc firma stanie się bardziej rozpoznawalna, co zazwyczaj przekłada się również na zwiększone zyski. Warto do promocji wprowadzić również element zabawy. Ważne, aby akcję promocyjne były ciekawe, angażujące i nietypowe. Doskonałym przykładem może być rzut monetą o piwo w barze zamiast tradycyjnej promocji kup 1, a 2 otrzymasz gratis. Kolejnym przykładem dobrej akcji promocyjnej jest konkurs na social mediach na najlepszy film, czy zdjęcie z wybranym produktem. Nie dość, że stali klienci się angażują, to jeszcze reklamują nasz produkt swoim znajomym! To pokazuje też, że nowoczesne technologie pomagają tworzyć akcję promocyjne niskim kosztem i z dużą szansą na powodzenie.