Organizacja koncertu wbrew pozorom nie jest łatwa i wymaga naprawdę wielu nakładów pracy oraz finansów. Jak jednak wygląda to formalnie? O czym należy pamiętać, gdy chce się zorganizować koncert?
- Od czego zacząć organizowanie koncertu w Sosnowcu?
- Jak zaprosić artystów na koncert do Sosnowca?
- Czym kierować się przy wyborze lokalizacji w Sosnowcu?
- Jak wyglądają kwestie techniczne i prawne przy organizacji koncertu?
- Jak promować wydarzenie na terenie Sosnowca?
- W jaki sposób sprzedawać bilety?
Od czego zacząć organizowanie koncertu w Sosnowcu?
Najważniejszy będzie tutaj przede wszystkim dobry plan. Organizowanie koncertu w Sosnowcu, czy jakimkolwiek innym mieście nie jest wcale takie proste, jako że wiąże się z dużym nakładem sił. Nie wystarczy zaprosić jakiś zespół — trzeba wszystko przygotować pod względem logistycznym. Należy znaleźć odpowiednie miejsce, zorganizować sprzęt, dźwiękowców, specjalistów od promocji, a także nawiązać kontakty z wykonawcami. Ważne będzie także przygotowanie biletów, ich dystrybucja, a także, co istotne, przeprowadzenie całej imprezy zgodnie z przepisami prawa. Nie można też zapomnieć o pieniądzach. Trzeba określić swój budżet, jako że zarówno zaproszenie artystów, jak i wynajęcie miejsca na koncert sporo kosztuje, a to niejedyne wydatki.
Jak zaprosić artystów na koncert do Sosnowca?
Najważniejszą częścią każdego koncertu są rzecz jasna występujący na nim artyści, zarówno zespoły, jak i wokaliści. Trzeba umieć jednak nawiązać z nimi kontakt, rozpocząć rozmowy i negocjacje oraz przekonać ich, że występ akurat na tym koncercie to dobry pomysł. Pomocne w organizacji koncertów mogą być oficjalne strony zespołów jak LzyOfficial.pl, gdzie można dowiedzieć się więcej o artystach. Oprócz oficjalnych stron dostępne są także fanpage w serwisach społecznościowych. Pozyskanie artystów do koncertu bywa czasochłonnym zadaniem.
Czym kierować się przy wyborze lokalizacji w Sosnowcu?
Bardzo ważną kwestią jest także odpowiednia lokalizacja dla koncertu. Na terenie Sosnowca znajdzie się wiele sal, domów kultury czy plenerów, które idealnie się w tej roli spełni. Najpierw trzeba jednak oszacować, ile osób będzie mogło wziąć w tym udział, czy jaki przewidujemy charakter samego koncertu. Potem trzeba szukać odpowiedniego miejsca, które będzie trzeba wynająć, a to wymaga pieniędzy oraz licznych zgód.
Jak wyglądają kwestie techniczne i prawne przy organizacji koncertu?
Należy pamiętać też o tym, że organizacja koncertu powinna się odbywać zgodnie z przepisami prawa. Po pierwsze trzeba mieć zgodę miasta na taką imprezę. Po drugie, należy zapewnić także bezpieczeństwo dla wszystkich uczestników wydarzenia, zarówno artystów, jak i wszystkich gości.
Jak promować wydarzenie na terenie Sosnowca?
Gdy mamy już miejsce, wybranych artystów i ogólne zaplecze techniczne przygotowane, nie pozostaje nic innego, jak zacząć promować to wydarzenie. Koncerty miejskie zazwyczaj są reklamowane w lokalnych mediach. W przypadku Sosnowca będą to choćby gazety na przykład Twoje Zagłębie czy Kurier Miejski. Nie bez znaczenia są też serwisy informacyjne miasta czy serwisy społecznościowe. W ten sposób jak najwięcej osób dowie się o wydarzeniu, a także zdecyduje się na zakup biletów.
W jaki sposób sprzedawać bilety?
Pozostaje więc jeszcze kwestia biletów. Obecnie najczęściej ich dystrybucja prowadzona jest w wersji online, co jest najłatwiejsze i najszybsze. Jeżeli jednak chcemy dać też możliwość zakupu biletów papierowych w wybranych punktach, te także należy wyznaczyć. Może być to między innymi miejsce, gdzie ma się odbyć koncert, albo wybrane centra kultury. Organizując koncert w Sosnowcu, z pewnością ma się całkiem sporo możliwości.
Zorganizowanie koncertu w Sosnowcu nie musi być trudne, jednak wymaga naprawdę dużych umiejętności planowania. Dobre chęci to za mało. Plan, budżet, dobra organizacja, doświadczenie. Dzięki temu z pewnością będzie nam łatwiej, jak również uniknie się poważnych wpadek logistycznych, które mogę przekreślić całe przedsięwzięcie.