Większość działalności gospodarczych próbuje swoich sił w sprzedaży internetowej, a nawet przy projektowaniu bardziej zaawansowanych aplikacji multimedialnych. Niestety bez właściwego ustawienia użyteczności dla finalnego użytkownika nie ma mowy o odniesieniu sukcesu komercyjnego i o podniesieniu wskaźnika konwersji sprzedaży. Niektóre szkolenia online, a nawet programy certyfikacji międzynarodowej odnoszą się do tego zagadnienia. Szkolenia UX dla firm oraz osób prywatnych to rozwiązanie przeznaczone nie tylko ekspertom, ale również właścicielom hobbystycznych stron internetowych, czy dotychczasowych pracowników obsługi klienta, marketingu, programistów, grafików, szeroko pojętych specjalistów IT, menedżerów średniego i wyższego szczebla. Dlaczego warto zainteresować się właśnie takimi kursami?
Z jakim materiałem można się zapoznać na szkoleniach UX dla firm oraz osób prywatnych?
Materiał szkolenia zakłada opanowanie podstaw teoretycznych i zagadnień praktycznych, szczególnie odnoszących się do przeprowadzania realnych testów i prototypowania w programach typu Figma. Początkujący projektanci UX zapoznają się z metodami testowania stron i aplikacji, chociażby z testem pierwszego kliknięcia, czy testami A/B umożliwiającymi znaczące ograniczenie błędów i podniesienie konwersji. Większość projektantów UX musi rozmawiać z klientami oraz starać się o zrozumienie grupy docelowej. Dyskusje, ankiety, grupy kontrole, optymalizacja budżetu na zbieranie statystyk, tworzenie zróżnicowanych scenariuszy pod analizę UX strony internetowej to tylko niektóre z najważniejszych przykładów. Szkolenia UX dla firm oraz osób prywatnych przekazują też wiedzę o wyborze narzędzi, o raportowaniu, czy uszczegóławianiu grupy docelowej do punktów wykorzystywanych w praktyce projektowej. Trzeba też rozróżniać UX od CE, czyli customer experience. Regularne prowadzone badania użyteczności wpływają nie tylko na projekt podstawowy, czy na funkcjonowanie głównej strony sprzedażowej, sklepu internetowego, ale odbijają się na dalszych inwestycjach, a nawet na analizie konkurencji. Więcej informacji na temat szkoleń znajdziesz na stronie https://ux-pm.pl/
Dlaczego warto zainwestować w szkolenia UX dla firm oraz osób prywatnych?
- Zróżnicowany materiał umożliwiający zatrudnienie w perspektywicznej branży.
- Poprawa wskaźników konwersji sprzedaży, czy wejść do newslettera i innych czynności wymaganych w danym projekcie.
- Obsługa popularnych narzędzi do prototypowania, analizy konkurencji i nie tylko.
- Lepsze podejście do charakteryzowania grupy docelowej.
- Know how dotyczące zbierania krytycznych statystyk dla sprzedaży.
Czy projektowanie UX ma praktyczny sens?
Większość działań projektantów UX przekłada się realnie na zyski przedsiębiorstwa i wyklucza błędy z projektów, dzięki nieustannemu testowania najlepszych dla konwersji rozwiązań. Szkolenia przydają się naturalnie do opanowania podstaw, do poznania praktyki występującej w branży i do uświadomienia znaczenia UX w życiu biznesów online, albo tych przechodzących dopiero transformację cyfrową. Znaczenie UX rośnie, szczególnie w sektorze e – commerce.