Projektowanie stron internetowych coraz częściej wymaga precyzyjnej znajomości zachowań użytkowników. Charakterystyka grupy docelowej, kontrolowanie zachowań i ruchów pojawiających się na stronie sprzedażowej, czy w aplikacji, konsultowanie problemów UX z innymi działami zaangażowanymi w rozwój przedsiębiorstwa to tylko niektóre z umiejętności, które można opanować na zdalnych szkoleniach. Czy można nauczyć się UX przez internet i czy w ogóle warto to zrobić? Poniżej krótkie wprowadzenie do zagadnienia użyteczności i doświadczenia użytkownika.
Czego można się nauczyć przez doświadczenie użytkownika?
Każdy projekt komercyjny prowadzony w sieci posiada własną grupę docelową, idealnych klientów, użytkowników. Projektanci UX najczęściej debatują nad układem podstron, menu, a także innych elementów witryny sprzedażowej, aby uzyskać możliwie najwyższy poziom konwersji sprzedaży. Ale nie tylko o konwersję sprzedaży chodzi w przypadku projektowania UX. Liczy się też konwersja wejść do newslettera, przeniesienie produktów do koszyka i wiele innych czynności powiązanych z prowadzeniem biznesu online. Zdalne szkolenia z UX uczą badania grup docelowych, kontroli portali sprzedażowych, lepszej organizacji pracy, prototypowania i poslugiwania się popularnymi narzędziami, np. Figma. UX dąży do większego zadowolenia odbiorcy z poruszania się po witrynie sprzedażowej, czy po aplikacji multimedialnej, co przekłada się z czasem na większe wydatki, albo na budowanie postaw lojalnościowych.
Najbardziej użyteczne strony okazują się niezwykle proste w nawigowaniu, a jednocześnie nie tracą niczego z profesjonalizmu. Użyteczność, dostępność oraz atrakcyjna oferta to właściwie ideał dla projektanta. Najczęściej niezwykle trudny do uzyskania bez komunikacji z innymi działami w firmie, szczególnie odpowiedzialnymi za programowanie, przygotowanie grafik, marketing. Cały zarząd musi rozumieć podstawy projektowania użyteczności, żeby nie ominąć szansy na dobre poznanie grupy docelowej.
Dlaczego często jedno szkolenie zdalne podnosi konkurencyjność biznesu online?
Krótko mówiąc to od prawidłowego poznania klientów oraz ich zachowań na stronie sprzedażowej zależy sukces komercyjny i możliwość budowania większej pozycji wśród rywali branżowych. Zdalne szkolenia dzielą się najczęściej na wersje podstawowe, średnio – zaawansowane i zaawansowane umożliwiające zdobycie kwalifikacji docenianych nawet na rynku międzynarodowym. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie https://uxupgrade.pl/szkolenia. UX to stosunkowo uniwersalny schemat wykorzystywany w większości projektów w sektorze e-commerce, dlatego często jedno dobre zdalne szkolenie przekłada się na podniesienie kwalifikacji i naturalnie konkurencyjności biznesu online.
O co chodzi z inwestycją w UX?
Klient, który bez problemu dociera do produktu, nie traci czasu na zbędne procedury daje po prostu największy potencjał biznesom online, ale doprowadzenie do tego stanu wymaga profesjonalnego podejścia do projektowania. UX to krytyczny punkt modelowania biznesów online. Przewaga konkurencyjna polega w dużym stopniu na rozpoznaniu potencjału grupy docelowej i specyficznych potrzeb użytkowników.