Jest wiele powodów przemawiających za tym, że prawie każda firma może tylko zyskać pojawiając się w internecie. Wystarczy strona internetowa i odpowiednia promocja na różnych portalach, serwisach społecznościowych i stronach typu katalog firm. Jakie zalety ma promocja w internecie w porównaniu do reklamy w tradycyjnych mediach?
Reklama bez ograniczeń czasowych
Strona internetowa to doskonała reklama firmy i jej produktów. Co najważniejsze – założenie strony www nie kosztuje wiele, a jej utrzymanie to niewielki koszt w skali całego roku. Jest to jedyny koszt jaki ponosi przedsiębiorca, który zakłada witrynę internetową w postaci prostej wizytówki. Korzyści są jednak ogromne – potencjalny klient przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu może zapoznać się ze szczegółową ofertą firmy. Jeśli firma posiada również sklep internetowy, który stanowi część strony www to również o dowolnej porze każdy z klientów może dokonywać zakupów.
Ułatwiony wybór grupy docelowej
Dysponując odpowiednimi narzędziami można bardzo precyzyjnie określić to do kogo będzie trafiać dany przekaz reklamowy, czy to przez e-mail, reklamę w wyszukiwarce lub na portalu społecznościowym. Przykładowo można wybrać przedział wiekowy, zainteresowania, płeć, a nawet konkretną lokalizację w postaci miasta lub województwa. Dzięki temu można stworzyć wiele różnego rodzaju przekazów reklamowych, dostosowanych pod konkretne potrzeby i preferencje grup docelowych. Łatwo sobie wyobrazić, że stosując taką metodę skuteczniej można przekonać wybrane osoby do zakupów.
Monitoring skuteczności reklamy
Skuteczność reklamy w internecie można łatwo monitorować i analizować. Dzięki temu od razu wiadomo czy dany typ reklamy sprawuje się lepiej czy gorzej od ostatniej kampanii i w miarę potrzeb szybko dostosować dany przekaz reklamowy, aby nie tracić funduszy firmowych na mało efektywne i mało opłacalne kampanie.