Mówiąc w skrócie, pozycjonowaniem strony internetowej można nazwać różnorodne zabiegi, które prowadzą w rezultacie do pokazania naszej witryny wyżej w wynikach wyszukiwarki Google, aniżeli konkurencja (a im wyżej w rankingu będzie strona, tym więcej zanotuje odwiedzin internatów). 

Prawie wszyscy pozycjonerzy powiedzą Nam, iż pozycjonowanie będzie opierało się na określaniu jednego poszukiwanego przez internatów określenia przykładowo hotel Zakopane czy pozycjonowanie Warszawa, jak i postarania się, aby nasza strona internetowa znalazła się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania tegoż wyrażenia. Jest to niewątpliwie prawdą, niemniej jednak konkurencja wśród popularnych i oczywistych słów kluczowych (jak to podaliśmy w przykładzie) jest naprawdę spora. Stracimy wiele środków finansowych, a efekty mogą być osiągnięte po długim czasie, albo w ogóle. W tym artykule podpowiemy, w jaki sposób pozycjonować witrynę, aby nie było to zbyt drogie działanie, a zarazem spełniło swoją rolę.

Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową?

Skuteczne pozycjonowanie to długi proces, który tak naprawdę wymagałby napisania bardziej obszernego artykułu, niemniej jednak postaramy się wyjaśnić w skrócie, jak to zrobić. Pozycjonowanie wymagać będzie czasu na napisanie artykułów (albo zlecenia napisania tekstów profesjonalnej firmie) na tematy, z którymi związana będzie nasza strona internetowa, jak i wiedzy, które z treści są szczególnie poszukiwane przez internautów.

Pozycjonowanie stron internetowych - jak powinno wyglądać?

Przykładowo, jeśli prowadzimy hotel, na Twojej stronie powinno się znaleźć kilkadziesiąt artykułów na tematy związane z miastem, w którym Twój hotel się znajduje. Jeden z artykułów powinien poruszać wyłącznie jedno zagadnienie: na przykład przedstawiać opis lokalnego kościółka, czy też wskazywać szlaki rowerowe albo piesze w okolicy. Internauci, którzy będą szukać informacji na temat lokalnych atrakcji, natrafią na naszą stronę i po zapoznaniu się z interesującym tekstem będą chcieli odwiedzić naszą miejscowość. Będą już od razu na stronie naszego hotelu, zatem nie będą zmuszeni do poszukiwania noclegu w innym miejscu - dzięki temu zyskamy klientów.

Dobieranie właściwych słów kluczowych celem pozycjonowania

Bardzo istotne jest jednakże, aby napisać o tym, czego faktycznie poszukują internauci. Bez tego rodzaju wiedzy nie osiągniemy sukcesu bez względu na to, jak wiele dobrych artykułów opublikujemy. Na przykład: możemy przypuszczać, iż taka sama liczba internautów wpisze w wyszukiwarkę sformułowanie ,,informacje o Bochni" i ,,Bochnia informacje". Z pewnością zaciekawi nas fakt, iż pierwsze ze słów kluczowych (wyrażenie informacje o Bochni) jest wyszukiwane zdecydowanie rzadziej, aniżeli to drugie (Bochnia informacje).

Podczas pisania artykułu na taki temat albo też zlecaniu jego napisania, musisz zdawać sobie sprawę z konieczności użycia przynajmniej kilka razy sformułowania ,,Bochnia informacje", nie zaś ,,informacje o Bochni", gdyż różnica w wizytach może być naprawdę spora.