VoIP- nowoczesny sposób na telefoniczną obsługę klienta

3 min czytania
VoIP- nowoczesny sposób na telefoniczną obsługę klienta

VoIP to nowoczesna technologia pomagająca współczesnym przedsiębiorcom, zajmującym się obsługą klienta, w oszczędzaniu i mniejszym wydatkowaniu pieniędzy na firmowe telefony. Jak to jest możliwe? Co ciekawe powszechna już dziś poczta mailowa wciąż świetnie sobie radzi. Dowiesz się tego czytając nasz artykuł.

VoiIP definicja nowej technologii dostępnej przez Internet

Przedsiębiorcy mogą obecnie przebierać w wielu interesujących i bardzo nowoczesnych formach komunikacji jak darmowe komunikatory czy wspomniana już poczta mailowa.

Z definicji VoIP oznacza technologię internetową, której działanie polega na nawiązywaniu połączeń telefonicznych za pośrednictwem Internetu lub z użyciem sieci korzystającej z protokołu IP. Voice over Internet Protocol, bo tak brzmi pełna nazwa tej technologii, w znacznym stopniu ułatwia przedsiębiorcom telefoniczną obsługę klienta. Co równie ważne dla polskich biznesmenów jest ona technologią prostą w obsłudze. Innymi słowy jest to telefonia internetowa. Taki wirtualny numer umożliwia przedsiębiorcy rozmowy telefoniczne przez Internet bez konieczności posiadania telefonu stacjonarnego lub telefonu komórkowego.

Czy wirtualny numer ma jakieś wady?

Bez wątpienia technologia wirtualnego numeru ma bardzo wiele zalet. Największą zaletą telefonii internetowej VoIP jest opłacalność użytkowania. Dla przedsiębiorców, którzy stale korzystają z telefonów jest to znaczne obcięcie kosztów stałych.

Technologia VoIP wyklucza połączenia ciągłe co oznacza, że koszt połączenia naliczany jest sekundowo, a nie jak w przypadku tradycyjnych telefonów minutowo. Korzystając z Voip przedsiębiorcy ponoszą koszty wyłącznie za rzeczywisty czas połączenia.

Niska cena połączeń oraz inny sposób obliczania czasu połączeń to nie jedyna zaleta technologii VoIP. Wirtualna telefonia posiada również funkcje dodatkowe, usprawniające komunikację z klientami.

VoIP funkcje dodatkowe

Technologia posiada kilka funkcji dodatkowych. Jedną z nich jest IVR, zawierający wbudowany syntezator mowy. Jego funkcja sprawia, że można go używać do tworzenia krótkich wiadomości na przykład dotyczących czyjejś nieobecności w pracy. Jednocześnie nasz klient po odsłuchaniu takiej informacji ma możliwość pozostawienia wiadomości głosowej dla nas. Może też przekierować połączenie do innego pracownika w naszej firmie.

Kolejną ciekawą funkcją dodatkową jest tak zwana funkcja kolejkowania, czyli przekierowania klienta tak, aby mógł on poczekać na połączenie z konsultantem. Tego rodzaju sytuacje znamy oczywiście z życia, kiedy dzwonimy do działu obsługi klienta jakiejś firmy. Podobnie jak w przypadku znanych komunikatorów internetowych, technologia VoIP umożliwia prowadzenie telekonferencji, ale też daje nam możliwość nagrywania rozmów.

Ograniczenia dla technologii VoIP w polskich przedsiębiorstwach

Jak wspominaliśmy, VoIP to nowoczesna forma komunikacji. Technologia VoIP umożliwia połączenia z klientem za pośrednictwem firmowej strony internetowej. Jednak podstawową wadą użytkowania tej technologii może być fakt, że konieczną do jej właściwego działania koniecznością jest posiadanie stałego szybkiego połączenia internetowego, które umożliwi właściwe działanie tej nowoczesnej technologii. Dodatkowym utrudnieniem dla polskich przedsiębiorców może być fakt, że do uruchomienia i poprawnego działania wirtualnego numeru potrzebne jest odpowiednie oprogramowanie oraz sprzęt komputerów, który oprogramowanie potrzebne do prawidłowego działania technologii VoIP obsłuży. A na to wielu polskich przedsiębiorców zwyczajnie nie stać.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski