Dobre praktyki w pozycjonowaniu stron - przyspiesz swój internetowy biznes!

Handel elektroniczny przeżywa złoty okres. Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu a rynek e-commerce w Polsce wciąż ma przed sobą duże możliwości rozwoju. Rodzi to jednak ogromne wyzwanie dla właścicieli e-biznesu - jak wyróżnić swoją stronę internetową? Od lat najlepiej sprawdzają się działania SEO.
Skutecznepozycjonowanie stron wymaga dostosowania się wymogów algorytmów zarządzanych przez wyszukiwarkę Google oraz spełnienie potrzeb odbiorców. Nie jest to zadanie łatwe, wymaga dużego doświadczenia i ogromnej wiedzy na temat technik pozycjonowania. Warto, więc w tej kwestii skorzystać z profesjonalnej oferty ekspertów - tylko wówczas można być pewnym efektów. Zanim zdecydujesz się na współpracę z agencją dowiedz się, jakie elementy strony internetowej mają decydujący wpływ na jej pozycjonowanie?
Techniczna strona sklepu internetowego
Poprawność działania strony internetowej pod względem technicznym odgrywa bardzo dużą rolę w procesie SEO. Wszystkie błędy w jej działaniu powinien wykazać audyt SEO , który należy przeprowadzić przed podjęciem działań w kwestii pozycjonowania. Większość firm zajmujących się działaniami SEO przeprowadza go bezpłatnie w wersji podstawowej. Cena za pełen audyt może dochodzić nawet do kilku tysięcy złotych.
Techniczna optymalizacja stron obejmują kilka działań. Część z błędów, która może posiadać sklep internetowych nie jest zauważalna dla użytkownika, ale ma ogromne znaczenie dla botów. Jakie elementy techniczne powinny zostać poddane korekcie technicznej?
- czas ładowania strony,
- mapa strony,
- renderowanie,
- spójność robots.txt i meta tagu.
Absolutny must - have z co najmniej dwóch powodów! Przede wszystkim coraz więcej zakupów w internecie realizowane jest za pomocą smartfona a według analiz trend ten utrzyma się w kolejnych latach. Prowadząc e-biznes nie mając mobilnej wersji strony internetowej to jak strzelić sobie w kolano.
Drugi powód to Mobile first index. Roboty Google w pierwszej kolejności czytają wersje mobilne stron internetowych , dodając im punkty za posiadania mobilnej wersji. Odpowiednio dostosowana treść i design zaciekawią nie tylko potencjalnych klientów, ale również boty algorytmu Google.
Kluczowym elementem skutecznego pozycjonowania jest zawartość strony. W kategorii tej wyróżnić można trzy najważniejsze składowe:
- struktura strony,
- linkowanie wewnętrzne,
- content.
Odpowiednia struktura strony zapewnia użytkownikom łatwość przemieszczania się między kolejnymi podstronami. To właśnie idea wygodnego znajdowania informacji powinna przyświecać przy projektowaniu strony.
Linkowanie wewnętrzne często określane jest mianem ‘darmowy link building ’. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone umieszczenie linków w artykułach potrafi przynieść niesamowite efekty. Należy to jednak robić z głową - 3 linki wewnętrzne w jednym artykule zdecydowanie wystarczą.
Treść, treść i jeszcze raz treść
Stwierdzenie ‘content is king’ istnieje w słowniku marketerów od kilku lat, jednak dalej nie znaleziono nic trafniejszego. Publikowana treść cały czas króluje, a według doniesień z Doliny Krzemowej w niedalekiej przyszłości będzie miała jeszcze większe znaczenie. Warto jednak przy tym zaznaczyć, że zmieniają się wymagania co do treści.
Jeszcze kilka lat temu wystarczyło publikować artykułu nasycone słowami kluczowymi w artykułach by przynosiło to efekt. Dzisiaj zdecydowanie większą uwagę należy przykuć do jakości i różnorodności tworzonego contentu. Tylko w ten sposób można trafić na szczyt rankingu firm w internecie.
Jak widzisz pozycjonowanie stron nie jest rzeczą prostą, wymaga doświadczenia oraz kompetencji. Jak więc w gąszczu otrzymywanych każdego dnia ofert wybrać najlepszą firmę? Sprawdź jej referencje i zapytaj ,co są w stanie zrobić z wyżej wymienionych praktyk. Pieniądze zainwestowane w współpracę z odpowiednią firmą pozwolą podnieść dochody Twojego e-biznesu.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski