Aplikacje AR, czyli wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, to nowatorski środek przekazu, który mocno angażuje użytkownika dzięki swojej interaktywności. Ze względu na bardzo duże możliwości, jest coraz częściej wykorzystywany w różnych dziedzinach i branżach – również w celach reklamowych. Na czym dokładnie się opiera i jakie posiada zalety?

Rozszerzona rzeczywistość – na czym opierają się aplikacje AR?

Augmented Reality, czyli rzeczywistość rozszerzona, to uzyskane dzięki nowoczesnej technologii połączenie rzeczywistości ze światem wirtualnym. Wykorzystują je aplikacje AR, aby nałożyć na realną lokalizację animacje lub grafiki 3D, współgrające z tłem. Oprogramowanie tego typu zazwyczaj przygotowywane jest na urządzenia mobilne, np. telefony, tablety czy okulary VR, przez których kamerę użytkownik ogląda realny świat, wzbogacony o wirtualne dodatki. Bardzo często odbiorca może wchodzić w interakcję z obrazem, co znacznie zwiększa jego zaangażowanie w prezentowane treści. Z tego względu aplikacje AR świetnie sprawdzają się w marketingu, jako bardzo skuteczne narzędzie do promocji.

Główną zaletą oprogramowania, opierającego się na rzeczywistości rozszerzonej, jest jego interaktywność – użytkownik nie tylko ogląda prezentowane mu materiały, ale również może odpowiednio na nie reagować poprzez wykonanie akcji, np. obracać i przybliżać trójwymiarowy model budynku. Możliwości aplikacji AR są bardzo duże i można z ich pomocą zrealizować bardzo kreatywne pomysły na kampanie reklamowe. Bardzo skutecznie przyciągają one użytkowników z różnych grup wiekowych, i to nie tylko tych zainteresowanych nowinkami technologicznymi. Augmented reality nie jest jeszcze powszechnie znanym rozwiązaniem, dlatego wszędzie, gdzie się pojawia, budzi bardzo duże zainteresowanie. Doskonale sprawdza się jako uzupełnienie kampanii reklamowej marki, narzędzie do efektownej prezentacji produktu lub usługi, a także sposób ciekawego przedstawienia informacji o firmie.

nowoczesna forma reklamy na urządzenia mobilne za pomocą AR

Aby zamówić aplikację AR dla swojego przedsiębiorstwa, wystarczy zgłosić się do profesjonalistów, specjalizujących się w grafice 3D, wykorzystywanej w nowoczesnym oprogramowaniu na urządzenia mobilne. Doświadczony zespół może przygotować program, realizujący niemal wszystkie pomysły klienta – możliwości są duże, często ograniczane jedynie przez wyobraźnię.

Aplikacje AR – gdzie jeszcze znajdują zastosowanie?

Aplikacje AR są stosowane nie tylko w marketingu – ze względu na ich wysoki poziom interaktywności i ciekawe połączenie realnego i wirtualnego świata, wykorzystywane są w różnych dziedzinach. Najczęściej można je spotkać w:

- edukacji – Augmented Reality stanowi idealne uzupełnienie podręczników szkolnych i branżowych. Aplikacje AR są coraz częściej dołączane do książek, przeznaczonych zarówno dla najmłodszych, jak i tych starszych użytkowników. Podręczniki posiadają na stronach odpowiednie kody QR, które po zeskanowaniu z poziomu aplikacji, odblokowują materiał rozszerzający temat, poruszany w książce. Dzięki temu użytkownik zyskuje dostęp do bonusowych materiałów, które pozwalają w łatwy sposób przyswoić nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia.

- Projektowaniu wnętrz – rozszerzona rzeczywistość to również sposób na szybkie zaprojektowanie danego wnętrza. Można z poziomu aplikacji AR sprawdzić, jak będzie wyglądało rzeczywiste pomieszczenie ze zmienioną podłogą, innym kolorem ścian czy nowymi meblami. Znacznie ułatwia to dopasowanie nowej aranżacji i przyspiesza cały proces.

- Rozrywce – AR to również niezrównane źródło rozrywki. Dostępne są już gry, które łączą rzeczywistość z wirtualnymi postaciami, pojawiającymi się na ekranach telefonów czy tabletów. Gry tego typu wyróżniają się bardzo wysoką interaktywnością, mającą ogromny wpływ na zaangażowanie użytkownika, odbiorcy chętnie więc po nie sięgają.