Zajmujesz się organizowaniem eventów na Śląsku? Zastanawiasz się, jakie działania przedsięwziąć, by wypromować swoją konferencję, która odbędzie się w Sosnowcu? Co zrobić, by o spotkaniu było głośno? Podpowiadamy!
Pozycjonowanie konferencji, wydarzeń w wyszukiwarce
Internet daje ogromne możliwości. Dzisiaj znajdziemy w nim wszystko, ale jest to zarówno zaleta, jak i wada. Bywa, że bardzo trudno jest w sieci wypromować swoje produkty lub oferowane usługi. Z pomocą przychodzi więc pozycjonowanie. Dzięki SEO można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google na konkretne frazy związane z ofertą. Działa to nie tylko w przypadku sklepów online, ale również linków do konferencji. O tym, jak pozycjonować konferencje i inne eventy przeczytać możesz na www.bizzit.eu. Sprawdź, jak wykorzystać w tym celu frazy kluczowe oraz jak zoptymalizować stronę, by osiągała wyższe pozycje w wyszukiwarce. Dzięki odpowiednim działaniom możliwe jest osiągnięcie widoczności, a to może sprawić, że o konferencji czy innym organizowanym evencie dowie się więcej osób.
Nagłośnienie konferencji – reklama płatna w Google
Strona internetowa wydarzenia jest ważna i warto ją promować, właśnie poprzez pozycjonowanie. Ale to nie wszystko, gdy chce się być widocznym w sieci. Dobrym posunięciem w przypadku eventów jest wykupienie reklamy płatnej w Google. Dzięki niej z pewnością znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy związane z wydarzeniem. Oczywiście taka kampania musi być dobrze zaplanowana, jednak od tego są specjaliści, by właściwie ją zaprojektować.
Promowanie eventów w mediach społecznościowych
Media społecznościowe dzisiaj to nie tylko miejsce do marnotrawienia czasu i scrollowania, ale przede wszystkim strony o ogromnym potencjale, jeśli chodzi o reklamę. Jakby nie patrzeć, są to ogromne słupy reklamowe.
Do najważniejszych social mediów zalicza się: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter oraz LinkedIn. To na nich trzeba założyć profile, gdy zaczyna się akcję promocyjną konferencji, czy innego spotkania.
Warto wiedzieć, że Facebook to nie tylko miejsce do rozrywki – dzisiaj to trzecia najważniejsza wyszukiwarka po Google i YouTube. Co więcej, jest na nim zarejestrowanych najwięcej użytkowników. Na profilu można publikować posty, zdjęcia i filmy. To właśnie content, który ma przyciągnąć fanów. Trzeba go oczywiście dobrze zaplanować i przygotować tak, by trafił do obserwujących, ale i znalazł u nich uznanie, by go komentowali i udostępniali, poszerzając grono odbiorców. To niejako bezpłatna wirusowa reklama!
Oczywiście warto pomyśleć również o wykupieniu płatnej promocji. W social mediach są do tego specjalne narzędzia. Dzięki nim można dokładnie dopasować ofertę do odbiorców, którzy powinni być nią zainteresowani.
Gdy organizuje się jakiś event i chce się, by było o nim głośno, co jest całkowicie oczywiste, to szuka się różnych sposobów na rozpromowanie go. Jednym z nich jest pozycjonowanie strony wydarzenia. Warto również pomyśleć o reklamie płatnej Google i skorzystaniu z mocy, jaką dają social media. Oczywiście w planie promocji konferencji i innych eventów nie może zabraknąć także działań z zakresu e-mail marketingu.