Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Sosnowiec

Własna agencja ubezpieczeniowa: jak ją założyć?

Własna agencja ubezpieczeniowa daje realną szansę na dobry zarobek. Rynek ubezpieczeń cieszy się przecież niesłabnącą popularnością a i samo założenie takiej działalności gospodarczej nie jest ani trudne, ani kosztochłonne. Jest to dobra opcja na biznes dla każdej osoby, która ceni sobie samodzielność oraz posiada umiejętności interpersonalne.

Co oferuje własna agencja ubezpieczeniowa

Agencja ubezpieczeniowa jest miejscem pracy pośrednika, który reprezentuje wybrane towarzystwo ubezpieczeniowe. Agent pracuje na jego rzecz, sprzedając ubezpieczenia. Im więcej umów uda mu się podpisać z klientami, tym większy będzie jego zarobek. Ważne jest, że agent reprezentuje tylko jedno towarzystwo ubezpieczeniowe, multiagent – kilka.

Agent ma także za zadanie pozyskiwać nowych klientów oraz podtrzymywać współpracę z dotychczasowymi. Do jego zadań należy też prowadzenie całego procesu odszkodowawczego wraz z przygotowaniem jego pełnej dokumentacji. Oczywiście musi on także administrować agencją oraz kontrolować wszystkie jej zadania.

Własna agencja ubezpieczeniowa – co na początek?

Każda osoba, która chce prowadzić własną agencję, musi zdobyć odpowiednie uprawnienia. W tym celu konieczne jest znalezienie towarzystwa ubezpieczeniowego dla którego chce się pracować i udanie się na rozmowę kwalifikacyjną. Po jej pomyślnym przejściu, towarzystwo ubezpieczeniowe kieruje kandydata na kurs po którym należy zdać egzamin.

Pomyślne zdanie egzaminu zwieńczone zostanie uzyskaniem licencji agenta oraz wpisem do rejestru agentów ubezpieczeniowych. Dopiero wtedy agent może otworzyć własną agencję ubezpieczeniową. Warto pamiętać, że jeśli zechcemy zostać multiagentami, egzamin będziemy musieli zdawać przy każdym towarzystwie ubezpieczeniowym, które będziemy reprezentować.

Jak założyć własną firmę ubezpieczeniową

Samo założenie firmy nie jest trudne. W pierwszej kolejności należy zdecydować czy działalność gospodarczą chcemy prowadzić jako osoba fizyczna (wtedy musimy uzyskać wpis do CEIDG) czy jako spółka prawa handlowego (należy uzyskać wpis do KRS; zwyłączeniem spółki cywilnej i partnerskiej).

Rejestracja działalności wymaga także właściwego określenia numeru PKD, czyli Polskiej Klasyfikacji Działalności. Na koniec pozostaje już tylko wystąpienie do Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego o nadanie numeru REGON oraz zgłoszenie działalności do ZUS i US. Od tego momentu własna agencja ubezpieczeniowa może zacząć działać a agent przyjmować pierwszych klientów.

Inne kryteria i wymagania

Agentem może zostać tylko ta osoba, która spełnia odpowiednie kryteria. Przede wszystkim musi mieć wykształcenie co najmniej średnie, nie być karana, posiadać pełnię praw oraz dać rękojmię rzetelnego wykonywania swojej pracy. Warto też pamiętać o wykupieniu polisy OC, jeśli interesuje nas multiagencja ubezpieczeniowa w której sprzedawane są ubezpieczenia różnych towarzystw.

Oczywiście koniecznym jest także znalezienie odpowiedniego lokalu, w którym będzie mieścić się multiagencja ubezpieczeniowa lub agencja. Powinien on znajdować się w okolicy w której mieszka lub przebywa sporo ludzi (np. centrum, duże osiedle) i gwarantuje dostęp do miejsca parkingowego. Wejście do lokalu musi być bezpośrednio przy ulicy a on sam musi być schludny i przestronny.

Cechy charakteru też są ważne

Własna agencja ubezpieczeniowa jest odpowiednia dla tych osób, które lubią kontakt z ludźmi oraz są dobrymi negocjatorami. Prowadzić powinny ją także te osoby, które budzą zaufanie i wykazują się dużą rzetelnością. Należy pamiętać, że agent który nie sprawia dobrego wrażenia, nie przyciągnie nowych klientów. W zawodzie tym potrzebna jest także cierpliwość oraz umiejętnego podejścia do ludzi.