Przypominamy, że Urząd Miejski w Sosnowcu jest do odwołania zamknięty dla mieszkańców. Co nie oznacza, że Urząd nie pracuje. Wiele spraw można załatwić przez internet. Są takie sytuacje, które wymagają wizyty w Urzędzie, ale zanim do niej dojdzie pamiętaj, aby wykonać telefon i umówić się na ewentualną wizytę. Poniżej wykaz najważniejszych telefonów i informacji.
URZĄD MIEJSKI - najważniejsze telefony i informacje
Urząd Miejski obsługuje interesantów w zakresie rejestracji zgonów oraz urodzeń po uprzednim kontakcie telefonicznym:
Urząd Stanu Cywilnego
W związku z aktualną sytuacją zagrożenia epidemiologicznego i związanych z tym ograniczeń w obsłudze interesantów, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, wprowadziliśmy następujące zasady obsługi spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego.
Uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego
- dla osób posiadających profil zaufany realizujemy wnioski na bieżąco przez platformę e-puap. Odpisy wysyłamy pocztą. Przyjmujemy wnioski drogą pocztową i mailową. Weryfikujemy tożsamość i uprawnienia wnioskodawcy poprzez podanie nr pesel i nr telefonu kontaktowego (w razie wątpliwości będziemy prosić o podanie innych danych weryfikacyjnych lub uzasadnienia interesu prawnego przez telefon).
Adresy e-mailowe: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- w sprawach wydania odpisu w celu odrzucenia, przyjęcia spadku, ustalenia nabycia spadku prosimy o podanie sygnatury akt i adresu sądu lub adresu kancelarii notarialne,j w której prowadzona jest sprawa. Odpisy wyślemy pocztą pod wskazane adresy.
- potwierdzenie opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana) przyjmujemy e-mailem, pocztą w postaci skanu dokumentu bankowego lub pocztowego.
nr konta do opłaty skarbowej : 68 1020 2313 0000 3402 0579 4997 opłacie skarbowej podlegają odpisy wydane do celów prywatnych, indywidualnego ubezpieczenia , rozwodowych, notarialnych, sądowych, spadkowych w wys. 22 zł za odpis skrócony, 33 zł za odpis zupełny
telefony kontaktowe w sprawie wydania odpisu : (32) 296 0 592, (32) 296 0 614
Rejestracja urodzenia dziecka
- dla osób posiadających profil zaufany przyjmujemy zgłoszenia urodzenia dziecka na bieżąco przez platformę e-puap. Odpis aktu urodzenia wysyłamy pocztą
usługę rejestracji urodzenia można wybrać na stronie www.obywatel.gov.pl
- osoby nie posiadające profilu zaufanego powinny umówić się telefonicznie na sporządzenie aktu urodzenia ( w tym : nadanie nr pesel i zameldowanie dziecka)
w pozostałych sprawach ( m.in.przyjęcie oświadczeń) prosimy o kontakt telefoniczny pod nr (32) 296 0 589
Rejestracja zgonu
- odbywa się na bieżąco, przy zachowaniu obowiązujących środków ostrożności. Zgłoszenia zgonu osobiście może dokonywać jedna osoba dzwoniąc pod nr telefonu (32) 296 0 590 podany na drzwiach głównego wejścia do Urzędu, al. Zwycięstwa 20.
Rejestracja małżeństw
w sprawach rezygnacji ze ślubu, przeniesienia terminu ślubu, przyjęcia zapewnień od nupturientów, wydania zaświadczenia do ślubu konkordatowego, wydania innych zaświadczeń dotyczących stanu cywilnego prosimy o kontakt
pod nr tel. (32) 296 0 573
Obecnie nie są ustalane terminy ślubów.
Wydział Komunikacji
Informujemy, że od 30 marca obsługa w sprawach komunikacyjnych będzie możliwa tylko i wyłącznie po konsultacji telefonicznej.
Telefon kontaktowy: rejestracja pojazdów: 32 296 06 21
prawa jazdy : 32 296 06 19
Specjalny numer telefonu dla przedsiębiorców prowadzących działalność związaną z transportem drogowym (w tym dla autosalonów): 32 296 06 24
W związku z kolejnymi ograniczeniami wprowadzonymi przez Rząd Rzeczpospolitej Polskiej w poruszaniu się obywateli uprzejmie informuję, że od dnia 30-03-2020 mimo dokonanych już umówień internetowych obsługiwana będzie tylko i wyłącznie rejestracja pojazdów nowych oraz pojazdów sprowadzonych z zagranicy w wyjątkowych sytuacjach, jeżeli wstawiennictwo osobiste nie będzie sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa.
Po przygotowaniu dokumentów pracownik zadzwoni i umówi się na odbiór.
Zachęcamy do korzystania ze stron internetowych:
www.obywatel.gov.pl oraz https://www.esp.pwpw.pl/
Zgłoszeń zbycia i nabycia proszę dokonywać tylko i wyłącznie drogą internetową oraz jeżeli będzie to możliwe drogą pocztową.
Nie będą obsługiwane sprawy mniejszej wagi takie jak: wymiany dowodów rejestracyjnych, wymiany praw jazdy z wyjątkiem kierowców zawodowo wykonujących transport drogowy, oraz spraw związanych z przywróceniem uprawnień do kierowania pojazdami.
Uwaga kierowcy! Obecnie dla pojazdów zarejestrowanych w kraju na zgłoszenie nabycia i zbycia jest 180 dni jak i na zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z krajów Unii Europejskiej. Zmiana dotyczy pojazdów nabytych jak i zbytych jak i sprowadzonych po 01-03-2020 roku.
Pozostały wykaz numerów do Urzędu Miejskiego znajduje się TUTAJ