Czy mógłbym dostać wizytówkę? - projektowanie wizytówek

3 min czytania
Czy mógłbym dostać wizytówkę? - projektowanie wizytówek

W obecnych czasach wizytówki straciły nieco na wartości, gdyż wszystkie informacje na temat firmy można szybko znaleźć w internecie. Trzeba jednak pamiętać, że wiele kontaktów biznesowych zawieranych jest osobiście i nie każdy jest w stanie zapamiętać nazwę firmy. Nie warto więc rezygnować z wizytówek, gdyż dzięki nim można nawiązać wiele wartościowych kontaktów. Jak je zaprojektować, aby zachęcały do kontaktu?

Czy wizytówki są jeszcze potrzebne?

Wielu przedsiębiorców odeszło już od używania wizytówek, skupiając się na elektronicznych formach kontaktu. Nie ma w tym nic złego, gdyż nie da się ukryć, że to internet i telefon stanowią najważniejsze kanały komunikacji. Zdarza się jednak, że przy zwykłej rozmowie na spotkaniu ze znajomymi czy imprezie branżowej, można spotkać osobę, która jest realnie zainteresowana Twoją działalnością. Wówczas warto jej wręczyć wizytówkę, która nie zginie wśród wielu kontaktów zapisanych w telefonie.

Gdzie wykonać wizytówki na zamówienie?

Mogłoby się wydawać, że samodzielne opracowanie wizytówki to nic trudnego. Należy jednak pamiętać, że musi ona spełniać określone kryteria, dlatego projekt wizytówki warto powierzyć profesjonalistom takim jak OpenPrint.pl. Możesz im zlecić jedynie drukowanie wizytówek lub opracowanie projektu od podstaw, gdyż w ich zespole pracuje grupa kreatywnych grafików. Wizytówki na zamówienie to nie tylko sposób na nawiązanie kontaktów biznesowych, ale także budowanie profesjonalnego wizerunku firmy.

Co powinien zawierać projekt wizytówki?

Najważniejszą funkcją wizytówek jest przekazanie danych kontaktowych firmy. Muszą więc zawierać takie informacje, jak nazwa przedsiębiorstwa i informacje teleadresowe. Nie oznacza to, że projektowanie wizytówek musi ograniczać się do standardowego szablonu w formie niewielkiego kartonika. Rynek usług poligraficznych stale się rozwija i dopasowuje do obowiązujących trendów w branży marketingowej.

Różne formy wizytówek

Zanim zlecisz drukowanie wizytówek, musisz zastanowić się, który wariant będzie najlepszy dla Twojej działalności. Do wyboru masz wizytówki na zamówienie w formie plastikowej, standardowej, a także składane lub ozdobne. Wiele zależy od tego, w jakiej dziedzinie działa Twoja firma, gdyż wizytówka musi nawiązywać do świadczonych przez Ciebie usług. Inaczej będzie wyglądało projektowanie wizytówek dla kreatywnych działalności, a inaczej dla typowo biznesowych korporacji.

Zaprojektuj wizytówkę samodzielnie

Jeżeli masz już gotowy projekt, możesz jedynie zlecić drukowanie wizytówek w odpowiednim nakładzie. Pamiętaj jedynie o tym, aby była ona czytelna, zawierała najważniejsze informacje i jednoznacznie kojarzyła się z profilem Twojej działalności. Zaprojektuj wizytówkę tak, aby wyróżniała się na tle innych i kojarzyła się klientowi z Twoją firmą. Możesz ją wzbogacić o logo marki lub utrzymać w kolorystyce charakterystycznej dla swojej działalności.

Projektowanie wizytówek przez specjalistów

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnego grafika, który ma też wiedzę o marketingu. Zlecając mu projektowanie wizytówek możesz mieć pewność, że całość będzie prezentowała się estetycznie i czytelnie. Jeżeli chcesz mieć osobisty wkład w jej tworzenie, zaprojektuj wizytówkę i daj wstępny szkic do optymalizacji.

Drukowanie wizytówek czy warto?

Osobisty kontakt z klientem lub partnerem biznesowych zazwyczaj przynosi lepsze efekty niż komunikacja internetowa. Drukowanie wizytówek to sposób na wypracowanie profesjonalnego wizerunku firmy oraz zdobycie nowych kontaktów. Warto więc w nie zainwestować i poświęcić trochę czasu na projektowanie wizytówek, zamiast decydować się na gotowe szablony.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

otososnowiec_kf