Na DK94 pojedziemy już nowym fragmentem jezdni

We wtorek około południa 28 stycznia zmieni się organizacja ruchu na remontowanym skrzyżowaniu DK94 i ulicy Długosza. Kierowcy pojadą już nowym fragmentem jezdni.

Tak jak dotychczas kierowcy jadący od strony Krakowa i Dąbrowy Górniczej za dawnym skrzyżowaniem z ulicą Długosza przejadą na przeciwległy pas ruchu, by po przejechaniu nowym odcinkiem jezdni wrócić ma swoją „nitkę” na wysokości zjazdu z DK 94  na ul. 3 Maja w kierunku centrum Sosnowca.

Przypominamy, że  związku z kolejnym etapem przebudowy DK94 zmieniła się także lokalizacja przejścia dla pieszych. Zlokalizowane tuż obok dawnego skrzyżowania DK94 i ulicy Długosza zostało przeniesione w kierunku CH Leroy Merlin.

Zmiana spowodowana jest realizacją najtrudniejszej części przebudowy DK94, polegającej na znacznym obniżeniu głównej nitki DK94 w rejonie skrzyżowania z ulic Długosza oraz rozpoczęciem przygotowań do budowy wiaduktu pozwalającego na zjazd z ulicy Długosza na DK94. Nowa organizacja będzie obowiązywała od 16 stycznia do odwołania. Za utrudnienia przepraszamy.

W związku z zaistniałą sytuacją uczniowie SP 23 mieszkający w rejonie Józefowa będą po zakończeniu zimowych ferii dowożeni na zajęcia z przystanku autobusowego Sosnowiec - Komuny Paryskiej. O szczegółach rodzice zostaną poinformowani przez dyrekcję szkoły. Za transport odpowiedzialna będzie firma Banimex, wykonawca inwestycji.

 

Co powstaje

Po przebudowie w miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Dołem – po jezdniach z obniżonym poziomem – zostanie poprowadzona główna nitka DK94, a górą ruch lokalny (ul. Długosza). W ciągu ulicy Długosza powstanie również odcinek drogi rowerowej.

Wzdłuż obu jezdni DK94 na długości kilkuset metrów powstaną ekrany akustyczne. Obecnie skrzyżowanie DK94 z ul. Długosza jest jednopoziomowe, z sygnalizacją świetlną. Stanowi ono „wąskie gardło” zarówno na trasie głównej jak i w połączeniach wewnętrznych w obrębie miasta i konurbacji górnośląskiej. Realizacja projektu spowoduje skrócenie czasu podróży w wyniku udrożnienia ruchu na skrzyżowaniu oraz poprawę bezpieczeństwa wskutek zastosowania segregacji ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Dzięki budowie węzła uzyska się zwiększenie płynności ruchu, a co za tym idzie zmniejszenie uciążliwości dla mieszkańców, obniżenie emisji spalin, hałasu oraz drgań od taboru samochodowego.