Pisanie tekstów pod SEO może być dla copywritera bajecznie proste. Jeśli zna branżę, a temat tekstu ma w małym palcu, napisanie krótkiej zapleczówki zajmie mu moment. Gorzej jeśli dostanie tekst do napisania o tytułowych rurach i nie ma z nimi nic wspólnego. Opowiem o kilku sztuczkach, które można zastosować by powstał poprawny tekst pod SEO, w tematyce, która jest Wam obca. Fraza, pod która mamy napisać tekst to “rury kwasowe warszawa”. Wydaje się to trudna fraza, prawda? Podsunę Wam kilka pomysłów na artykuły, które można napisać bez specjalistycznej wiedzy, opierając się na swoim doświadczeniu.
Jak kupić rury ze stali nierdzewnej?
Możesz napisać poradnik nt. sposobów by kupić okazyjnie dowolny towar, w tym wypadku kwasówki. Jeśli jesteś copywriterem, to zakładam, że biegle poruszasz się w Internecie. Na pewno posiadasz też umiejętność sprawnego wyszukiwania i znajdowania okazji. Opisz ten proces, opierając się np. na rurach kwasoodpornych. Do tej pory użyłem przynajmniej 3 synonimów tego towaru, bez większego problemu zduplikujesz to w artykule zakupowym. Opisz kilka przypadków, np. szukanie towaru na Allegro, w e-sklepach i np. na OLX. Będziesz miał wiele okazji nasycenia tekstu słowami kluczowymi. Dodatkowo spokojnie “wciśniesz” takie potworki jak “rury kwasowe cennik”. W jaki sposób? Pokaż czytelnikowi co ma wpisywać w Google.
Zastosowanie rur nierdzewnych
Po krótkim researchu jesteś w stanie napisać przynajmniej trzy lub cztery tysiące znaków na temat zastosowania rur w przynajmniej kilku branżach. Możesz nawet oprzeć się na danych historycznych i wspomnieć kiedy i przy jakiej okazji dokonano odkrycia nierdzewki. Pamiętaj, choć Twój artykuł służy do pozycjonowania, warto by dało się go czytać i był interesujący, może to być Twój dodatkowy atut jako copywritera. Taki rodzaj artykułu pozwoli Ci wymienić wiele rodzajów np. rur, co pozwoli umieścić odpowiednią ilość fraz głównych i dodatkowych.
Jak otworzyć sklep internetowy w branży metali nierdzewnych?
Prawdopodobnie masz przynajmniej podstawy, które pozwolą Ci opisać interesujący artykuł na temat funkcjonowania w branży e-commerce. Opisz co trzeba zrobić by przygotować się do otworzenia sklepu. Opisz proces wybierania domeny, co trzeba zrobić by znaleźć dobry serwer. Jaką strategię obrać oraz jak przygotować się do pozycjonowania strony. Tutaj również nie powinieneś mieć problemu z umieszczeniem odpowiednich słów kluczowych.
Może masz do napisania kilkanaście tekstów na tą samą frazę i nie chcesz już pisać szóstego artykułu w tej samej tematyce. Był e-commerce, to może teraz otworzymy hurtownię metali? Temat nieco podobny, ale dotyka zupełnie innych zagadnień. Jak otworzyć działalność, jaką formę rozliczenia wybrać? Następnie wybieramy kadrę do naszego sklepu oraz szukamy lokalu. Ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia.
Copywriting z całą pewnością jest nie dla wszystkich. Nie każdy potrafi napisać 50 tysięcy znaków na temat rur kwasowych. Jeśli jednak masz bujną wyobraźnie i przebrniesz przez początkową niemoc, świat pisania na zlecenie stoi przed Tobą otworem. Stosuj różne sztuczki, ucz się od innych. Znajdź cudze zaplecza lub artykuły sponsorowane i zobacz jak Twoja konkurencja pisze teksty. Inspiruj się. Nie spoczywaj na laurach, rozwijaj się, pytaj innych. Powodzenia!
Pro tip: Jeśli masz do napisania tekst z frazą “koncerty warszawa”, spróbuj takiego podejścia: Muzyczna turystyka to dzisiaj nowy trend, liczą się już nie tylko koncerty. Warszawa jest jednym z najlepszych miejsc do odwiedzenia…” Google “nie widzi” interpunkcji.