O kolejnych 13 stacji rowerowych, w których będzie 140 rowerów, wzbogaci się Sosnowiec. W sumie w ramach Sosnowieckiego Roweru Miejskiego wiosną 2020 roku będą funkcjonowały 22 wypożyczalnie rowerowe z 270 rowerami.
W tym miejscu powstanie wypożyczalnia rowerów na Stawikach
Sosnowiecki Rower Miejski rozkręca się i swym zasięgiem obejmie kolejne dzielnice miasta. Stacje pojawią się m.in. przy parku im. Jacka Kuronia, przy Wydziale Nauk o Ziemi, w rejonie dworca głównego PKP, a także Stawików. – Tu mam bardzo dobrą wiadomość. Wypożyczalnia na Stawikach pojawi się najprawdopodobniej już 1 lipca. Będą w niej czekały 24 rowery. Myślę, że to będzie najpopularniejsza stacja rowerowa. Pozostałe będą gotowe wraz z pierwszym dniem funkcjonowania Sosnowieckiego Roweru Miejskiego w 2020 roku. Zdecydowaliśmy się na przyszły rok, bo po weryfikacji rynku wynika, że w tym roku stacje byłyby gotowe jesienią, czyli tuż przed zakończeniem sezonu – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. Za rozbudowę systemu miasto zapłaci 3,3 mln zł.
Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta Sosnowca składa podpis pod umową z firmą Nextbike
W ostatnich 2 latach w Sosnowcu wybudowano ponad 20 kilometrów dróg przeznaczonych tylko dla rowerzystów. Ale to nie wszystko, ponieważ kolejne miesiące to budowa przynajmniej 10 kilometrów dróg rowerowych w rejonie Zagórza, Pogoni i Śródmieścia. – Muszę przyznać, że Sosnowiec w kwestii rowerów miejskich bardzo wysoko zawiesił poprzeczkę innym miastom. To między innymi z uwagi na zadaszone wypożyczalnie rowerowe oraz na jeden z najbardziej rozbudowanych systemów – chwalił miasto Jakub Giza, dyrektor ds. rozwoju systemów rowerowych firmy Nextbike.
Pełna lista nowych stacji.
1. ul. 3 Maja, rejon przejścia podziemnego przy Parku Sieleckim.
2. ul. Gospodarcza, w rejonie parafii pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny.
3. przy ulicy Orlej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Nowopogońską i Staropogońską.
4. przy ulicy Będzińskiej, w rejonie Wydziału Nauk o Ziemi.
5. przy ul. Armii Krajowej, w rejonie parkingu przy parku im. Jacka Kuronia.
6. przy ulicy Blachnickiego, w rejonie skrzyżowania z ulicą Braci Mieroszewskich.
7. przy ulicy 3 Maja, w rejonie Dworca PKP.
8. ul. Andersa, w rejonie skrzyżowania z ulicą 11 Listopada.
9. ul. Wojska Polskiego, w rejonie skrzyżowania z ul. Kalinową.
10. ul. Braci Mieroszewskich, w rejonie skrzyżowania z ulicą Dmowskiego.
11. przy ul. Kresowej, w okolicy Stadionu Ludowego.
12. rondo im. Jana Pawła II, w rejonie skrzyżowania ul. 11 Listopada z ul. Zaruskiego.
13. rejon skrzyżowania ul. Zagórskiej z ul. Wiejską w Sosnowcu.
W 9 już istniejących i działających w sezonie stacjach rowerowych można wypożyczyć nie tylko zwykły rower, ale również tandem oraz „trójkołowca”. Spośród 140 nowych rowerów, 10 będzie wyposażonych w foteliki do przewozu dzieci, a kolejne 10 to rowery typu cargo. Do użytku trafi również 10 rowerów dla dzieci i kolejnych 10 typu tandem.
System Sosnowieckiego Roweru Miejskiego został uruchomiony 1 czerwca 2018 roku. W pierwszym sezonie, który trwał do 30 listopada, rowery wypożyczono 35 tysięcy razy. Najchętniej wypożyczane były w lipcu. Przez 31 dni mieszkańcy skorzystali z nich 9443 razy. Średni czas jednego wypożyczenia wynosił 34 minuty i 41 sekund. Największą popularnością cieszyły się stacje Park Środula, Piłsudskiego i Ślimak. Najchętniej na sosnowieckich rowerach użytkownicy pokonywali trasę z Ronda Zagłębia Dąbrowskiego do Ronda Ludwik i z powrotem.
Tegoroczny sezon wystartował 1 kwietnia. Miesiąc później dzięki Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii nastąpiła unifikacja systemów rowerowych w czterech miastach: Sosnowcu, Chorzowie, Katowicach i Tychach.