Lokalne pozycjonowanie stron internetowych na czym polega?

Wysoka pozycja strony w Google to wynik kompleksowych i odpowiednio dopasowanych do potrzeb właściciela witryny oraz branży, w jakiej funkcjonuje działań. A dróg, którymi można podążyć jest naprawdę wiele, czego przykładem jest lokalne pozycjonowanie stron internetowych niezwykle skuteczne w kontekście tych właścicieli firm, którzy chcą promować się przede wszystkim w swoim mieście albo regionie. Co jest najważniejsze w takim pozycjonowaniu i jak osiągnąć wysoką pozycję w Google lokalnie?
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych czym jest?
Jak zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, SEO jest procesem skomplikowanym, a prześcignięcie konkurencji w Google i osiągnięcie wysokich pozycji nie jest łatwe. Szczególnie dla małych firm, które dysponują mniejszymi funduszami i możliwościami. Dlatego też lokalne pozycjonowanie stron internetowych , oferowane np. tutaj: https://matt-kozlowski.com/, jest często wyjściem z problematycznej sytuacji dla mniejszych działalności, w których kluczem do sukcesu będzie odpowiednia promocja w danym mieście czy regionie.
To właśnie dzięki local SEO możesz wypromować swoje usługi, restaurację, sklep czy jakikolwiek inny punkt świadczący usługi czy oferujący produkty. Twoje strony WWW mogą znaleźć się w lokalnych wynikach wyszukiwania, które opierają się na lokalizacji użytkownika Twoim celem będzie TOP3, dzięki któremu pojawisz się na mapie, a do tego podany zostanie adres Twojej strony internetowej i numer telefonu. A to już tylko krok, by znajdujący się niedaleko użytkownik, skorzystał z oferty!
Jak wygląda lokalne pozycjonowanie stron internetowych?
Aby osiągnąć sukces w lokalnym SEO, niezbędne jest zwrócenie uwagi na kilka czynników i podjęcie kompleksowych działań, nakierowanych właśnie na wyszukiwanie lokalne. Które z czynników są najważniejsze i dadzą Ci realną szansę na zaistnienie w local SEO?
Aby móc znaleźć się w lokalnych wynikach wyszukiwania, niezbędne jest stworzenie wizytówki strony internetowej. Jest to bardzo proste, jednak aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, należy pamiętać o kilku kwestiach, takich jak weryfikacja wpisu, NAP , a więc wszelkie prawidłowe i aktualne dane firmy, stworzenie odpowiednich opisów, ustalenie odpowiedniej kategorii strony czy dodanie niezbędnych zdjęć.
- Optymalizacja strony internetowej
Strony WWW, które mają znaleźć się w wynikach lokalnego SEO, powinny zostać odpowiednio zoptymalizowane. Tutaj mowa nie tylko o standardowych działaniach, które obejmuje pozycjonowanie stron, takich jak wybór fraz kluczowych i umieszczanie ich w treściach, odpowiedni content, meta tagi czy linki, ale również dodatkowych elementach, jak lokalizacja na mapie czy aktualne dane firmy (takie jak w wizytówce!).
- Linki do strony w wizytówce
Aby lokalne pozycjonowanie stron Google było możliwe, niezbędne jest również powiązanie wizytówki ze stroną można to zrobić z poziomu Google Moja Firma.
- Recenzje użytkowników i wzmianki NAP
Wpływ na sukces nie tylko w Google będą miały dla Ciebie recenzje użytkowników, dlatego też Twoim celem jest zadbanie o to, by były jak najlepsze. Jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie stron internetowych w lokalnych wyszukiwaniach było skuteczne, musisz również zadbać o to, aby dane Twojej firmy (NAP) były identyczne w każdym miejscu w Internecie.
Lokalne pozycjonowanie strony WWW a najczęściej popełniane błędy
W procesie pozycjonowania lokalnego, tak jak i w zwykłym” SEO, możliwe jest popełnienie kilku błędów, które mogą mieć bardzo przykre konsekwencje w kontekście uzyskiwanych pozycji. Do tych najczęstszych należą:
- nieodpowiednia kategoria strony w Google Moja Firma,
- błędne dane firmy w GMF albo w innych miejscach w Internecie,
- brak danych teleadresowych na stronie internetowej,
- kilka wizytówek z tym samym numerem telefonu,
- błędy SEO słabej jakości linki, niewłaściwe słowa kluczowe, niskiej jakości content itd.
Jeżeli chcesz uniknąć tych błędów i sprawić, że lokalne pozycjonowanie strony internetowej będzie skuteczne, postaw na sprawdzoną agencję SEO. Pozycjonowanie stron samemu nie jest najlepszym rozwiązaniem i może sprawić, że nie tylko nie znajdziesz się w TOP 3 wyników Google, ale w ogóle nie będziesz widoczny w wynikach wyszukiwania. A bez tego trudno o sukces w Internecie i w konsekwencji w biznesie.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski