Telefonia VoIP pozwala wdrożyć do firmy ciekawe i pomocne rozwiązania, np. wirtualną centralę telefoniczną. Dzięki temu, praca w firmie staje się znacznie bardziej wydajna, ale też przyjemniejsza i lepiej zorganizowana. Wirtualna centrala telefoniczna zapewnia lepszą komunikację zarówno z klientami i kontrahentami, jak i komunikację wewnątrz firmy – pomiędzy pracownikami. Poniżej 5 powodów, dla których firma powinna rozważyć korzystanie z usług VoIP.

Po pierwsze, łatwe zarządzanie bez konieczności posiada specjalistycznej wiedzy

Usługa VoIP skonstruowana jest w ten sposób, aby osoba zarządzająca firmą, nie musiała posiadać zadanej specjalistycznej wiedzy. Wirtualna centrala zarządza usługami telefonicznymi w przedsiębiorstwie: małej, średniej i dużej firmie, a wszystkie działania, które musi podjąć osoba zarządzająca, to tylko korzystanie z bardzo intuicyjnego panelu. Zarządzanie nie jest trudne i ogranicza się do bardzo prostych zadań. Jeżeli cokolwiek nie jest jasne, można liczyć na pomoc dostawcy VoIP http://www.spikon.pl/usluga-voip/.

5 powodów, dla których firma powinna korzystać z VoIP

Po drugie, numer, który możesz mieć zawsze ze sobą

Numer telefonu w VoIP nie jest przypisany do konkretnego miejsca. Wyjeżdżając na urlop, na wakacje, czy zmieniając adres firmy bez najmniejszych kłopotów możesz korzystać nadal z tego samego numeru. Jedynym warunkiem jest tylko posiadanie łącza internetowego. Dzięki temu, że z VoIP można korzystać z różnych urządzeń, możliwości znacznie się rozszerzają. Decydując się na telefonię internetową możesz korzystać z:

  • Telefonu VoIP – specjalnego, dedykowanego urządzenia do tego typu połączeń,
  • Komputera stacjonarnego – wyposażonego w aplikacje VoIP,
  • Laptopa, tabletu – wyposażonego w aplikację VoIP,
  • Telefonu komórkowego – z aplikacją VoIP,
  • Telefonu analogowego – w tym przypadku potrzebna jest bramka VoIP.

Po trzecie, niskie koszty abonamentu i połączeń

Cena abonamentu i połączeń u większości operatorów połączeń internetowych jest tania. Przede wszystkim jest to możliwe dzięki Internetowi. Dawniej podłączenie i obsługiwanie centrali telefonicznej w firmie wiązało się z bardzo wysokimi kosztami i dlatego mogły pozwolić sobie na nią tylko duże instytucje. Dziś na VoIP może decydować się każda firma. W niskim abonamencie można otrzymać wiele bardzo interesujących usług, które zwiększają możliwości firmy i sprawiają, że praca staje się wygodna i bardziej efektywna.

Po czwarte, jeden, łatwy numer do zapamiętania

Korzystając z VoIP można zakupić bardzo łatwy numer telefonu. Posługiwanie się takim numerem sprawi, że wielu klientów z łatwością go zapamięta. Co więcej, jeden łatwy numer telefonu może prowadzić połączenia do firmy, w której jest nawet kilkanaście stanowisk. Jest to możliwe dzięki numerom wewnętrznym w firmie.

Po piąte, naprawdę wiele rozwiązań i dodatkowych usług

Firmy, które decydują się na telefonię internetową, mogą liczyć na szereg korzyści. Najpopularniejszymi usługami są: przekierowywanie połączeń, numery wewnętrzne, poczta głosowa, połączenia głosowe ze strony internetowej, możliwość wysyłania faxów przez stronę internetową, telekonferencje, nagrywanie połączeń, kolejkowanie, dialer telefoniczny. Oczywiście poszczególni dostawcy mogą oferować różnorodne dodatkowe usługi. Najważniejsze jest to, że klient może wybrać, których usług w danym miesiącu potrzebuje i samodzielnie zmienić ustawienia w intuicyjnym panelu. Dzięki temu właściciel firmy płaci za to, z czego faktycznie korzysta.

Aby telefonia VoIP działała bez zarzutu, konieczne jest posiadanie dobrego łącza. Szybkość Internetu również jest ważna, ale najważniejsza jest jakość łącza, jego stabilność. To ono, i oczywiście dobry sprzęt, są gwarancją dobrej jakości połączenia. Usługa VoIP może okazać się bardzo dużym wsparciem dla wielu firm, poprawiając komunikację z klientem, ale także komunikację wewnątrz firmy. Jest to także rozwiązanie zapewniające znaczne oszczędności oraz wiele dodatkowych usług.