2018 rok w pozycjonowaniu to rok nowości, który przyniósł sporo nowinek, ale i nie dostarczył nam żadnej rewolucji. Nie oznacza to jednak, że z trendami nie warto być za pan brat – wręcz przeciwnie, ich znajomość pozwala na skuteczniejsze pozycjonowanie i wyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. Na co należy zwrócić swoją uwagę przede wszystkim? Oto 5 najważniejszych trendów SEO, które wciąż są aktualne w drugiej połowie 2018 roku!

5 trendów SEO w 2018 roku

 

Trafność strony internetowej

Chociaż trafność strony internetowej ma znaczenie od dłuższego czasu, to w 2018 roku jest ono jeszcze większe, ze względu na coraz lepsze dopracowywanie przez Google własnych algorytmów. Co oznacza w tym wypadku „trafność” pod kątem SEO? To przede wszystkim dbałość o to, aby witryna stanowiła jak najlepszą odpowiedź na zapytania użytkownika. Trafność to przede wszystkim:

  • właściwe dopasowanie słów kluczowych,
  • optymalizacja nagłówków,
  • prawidłowe linkowanie wewnętrzne i wychodzące,
  • odpowiedni, wysokojakościowy content.

 

Wyszukiwanie głosowe Google

Wyszukiwanie głosowe Google może w kolejnych latach wywrócić pozycjonowanie stron internetowych, czym zajmuje się profesjonalnie http://www.mateuszkozlowski.pl, do góry nogami i sprawić, że podejście do SEO całkowicie się zmieni. Google Voice Search w 2018 roku było znacznie popularniejsze i częściej stosowane niż w ubiegłych latach, co wynika z faktu, że coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych. Oczywiście wciąż nie ma mowy o rewolucji, jednak jest to trend SEO, który warto wziąć pod uwagę, planując przyszłe dokształcanie.

 

Wizualna strona contentu

Jak wiadomo, nowoczesne pozycjonowanie to przede wszystkim zróżnicowane, doskonałej jakości treści, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Ale nie tylko – to także zdjęcia i filmy znajdujące się w tekstach, które pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne działania SEO i wyższe miejsca w SERP. Google przykłada bardzo dużą wagę do kwestii jakości i zróżnicowania treści, dlatego weź to pod uwagę, pozycjonując stronę.

 

Mobile First Indexing

Mobile First Indexing to nowa zasada Google, zgodnie z którą, przy ustalaniu rankingu strony, najpierw bierze się pod uwagę jej wersję mobilną. Musisz więc skupić się również na wersji mobilnej lub responsywnej witryny oraz zoptymalizować ją tak, aby prezentowała jak najwyższą jakość – tylko wtedy Twoje pozycjonowanie okaże się skuteczne.

 

Rich Snippets w SEO

Nowoczesne pozycjonowanie to również zwrócenie uwagi na inne sposoby wyświetlania wyników przez Google. Jednym z nich są Rich Snippets, które poszerzają SERP o różnego rodzaju elementy, takie jak filmy, zdjęcia, grafiki, przepisy czy recenzje – jeżeli będziesz pozycjonować stronę również pod tym kątem (wystarczy umieścić w kodzie strony specjalne znaczniki), istnieje duża szansa na to, że uda Ci się znaleźć w tego typu wynikach. A to da Ci wiele korzyści – łącznie z większym CTR w Google i lepszymi pozycjami strony.

 

Trendy SEO w 2018 roku – nie zapomniałeś o czymś?

Oczywiście wymienione trendy to nie wszystkie – warto też wspomnieć o tym, że jeszcze większe znaczenie pod kątem SEO miała prędkość wczytywania się strony, a coraz bardziej istotne jest User Experience. Wymienione wyżej trendy SEO są jednak najbardziej istotne, dlatego zwróć na nie szczególną uwagę!