Ile trzeba zainwestować w sklep internetowy?

Planujesz otworzyć własny sklep internetowy? Przed startem biznesu zapoznaj się z wszystkimi kosztami, z którymi musi się zmierzyć przedsiębiorca stawiający pierwsze kroki w handlu elektronicznym. Ile pieniędzy przeznaczyć na założenie witryny? Jakie fundusze będą potrzebne na rozwój działalności i promocję? Sprawdź, które czynniki mają największy wpływ na sumę wydatków z budżetu sprzedawcy.

Jak sprzedawać w sklepie internetowym – krok po kroku

Chcesz rozpocząć sprzedaż? Inwestycja będzie mniejsza, jeśli dobrze przemyślisz plan realizacji całego przedsięwzięcia. Do prowadzenia sklepu online potrzebujesz zarejestrować swoją firmę i opłacić składki ZUS – już sam start wpływa na koszt prowadzenia sklepu internetowego. Na starcie wydatek będzie mniejszy, jednak w miarę rozwoju marki musisz liczyć się z ponoszeniem wydatków nawet do 1500 zł co miesiąc. Do stałych płatności dojdzie również odprowadzanie podatku oraz korzystanie z usług biura rachunkowego – do 200 zł miesięcznie.

Od wielkości asortymentu w sklepie zależy to, czy potrzebujesz dodatkowego pomieszczenia magazynowego. Jeśli planujesz nawiązać współpracę z dostawcami towaru (tzw. dropshipping), od kosztów inwestycyjnych możesz ze spokojem odliczyć około 1000 zł. Pozostaje kwestia zatrudnienia i opłacenia pracowników. Gdy postanowisz w pojedynkę poświęcić się założeniu własnej platformy, zaoszczędzisz – przynajmniej na samym początku działalności. W przeciwnym razie koszt zatrudnienia pracownika przy umowie według aktualnej (2022 r.) najniższej krajowej pensji wyniesie około 3600 zł.

Koszt uruchomienia sklepu internetowego

Przyszedł czas postawić stronę internetową Twojego sklepu. W tym celu wybierz między rozwiązaniem typu Open Source a gotową platformą w chmurze internetowej. Pierwsze rozwiązanie w wersji podstawowej jest bezpłatne. Jeśli dodatkowo zajmiesz się działaniami optymalizacyjnymi, szatą graficzną i konfiguracjami, ostateczny koszt może wynieść nawet kilka tysięcy złotych. W przypadku drugiego modelu należy płacić abonament bez względu na rodzaj pakietu, a miesięczny koszt z reguły nie przekroczy 100 zł. Minusem będzie jednak możliwość utraty dostępu do witryny i danych w przypadku braku wpłaty jednej z cyklicznych rat. To jeszcze nie wszystko: do funkcjonowania w sieci potrzebujesz domeny i hostingu, który umożliwi usytuowanie Twojej strony na serwerze. Taka inwestycja to średni koszt ok. 150 zł rocznie.

Koszty prowadzenia sklepu internetowego

Nie tylko samo uruchomienie sklepu internetowego wiąże się z kosztami. Na początku działalności musisz zadbać o uzupełnienie zawartości witryny, dodając interesujące zdjęcia i treści, które zachęcą potencjalnych nabywców do zakupu. Kalka z oficjalnej strony producenta nie jest najlepszym rozwiązaniem – również wtedy, gdy zajmujesz się sprzedażą pośrednią. Postaw na unikalność i skorzystaj z pracy fachowców, którzy zadbają o design i marketingowe aspekty treści na Twojej stronie. Istotny wpływ na jakość sprzedaży mają również pozycjonowanie oraz reklama. Z serwisu https://smsplatnosc.pl/ecommerce/ dowiesz się, jakie są najskuteczniejsze sposoby wypromowania sklepu internetowego. Wydatki związane z wyglądem i promocją mogą wynieść nawet do kilkunastu tysięcy złotych.