Zarząd Transportu Metropolitalnego poinformował pasażerów jak postępować w sytuacji, kiedy chcemy wystąpić o zwrot pieniędzy za zakupione bilety 7-, 30-, 90-, 120-dniowe oraz wieloprzejazdowe. Obecnie można to zrobić tylko zdalnie bowiem Punkty Obsługi Pasażera i Punkty Obsługi Klienta zostały zamknięte. Nie ma również możliwości zwrotu w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego.
ZTM prosi wszystkich o cierpliwość i wyrozumiałość ze względu na trudną sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Czas żej
Przedstawiamy instrukcję jak to zrobić. Każdy z pasażerów ma możliwość zwrotu biletu i otrzymania zwrotu pieniędzy. Wniosek o zwrot biletu można złożyć samodzielnie za pośrednictwem Portalu Klienta ŚKUP. Aby skorzystać z tej możliwości musimy zalogować się na swój profil.
Strona >>logowania<<. Następnie należy wybrać opcję „Zgłoszenie reklamacji”.
Od soboty (14 marca) nie ma możliwości zwrotu biletów w punktach stacjonarnych. Ze względów bezpieczeństwa zamknięte są wszystkie Punkty Obsługi Pasażera oraz Punkty Obsługi Klienta. Zwroty nie będzie można również dokonać w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Zwrotów nie można zrealizować w stacjonarnych automatach biletowych.
Dlatego też, jeśli nie pamiętasz swojego loginu/hasła do Portalu Klienta, masz dwie możliwości:
1. Wyślij swoje zgłoszenie na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- W tytule wiadomości wpisz ZWROT BILETU
- Podaj swoje imię i nazwisko
- Podaj numer karty ŚKUP
- Podaj numer konta bankowego, na które mają zostać zwrócone pieniądze
Masz możliwość otrzymania zwrotu gotówki na kartę ŚKUP, jednak nie można ich wykorzystać do zakupu biletów przez Portal Klienta.
Możesz z nich skorzystać w stacjonarnych automatach biletowych, parkomatach ŚKUP, w kasownikach znajdujących się w pojazdach (bilety w taryfie odległościowej i bilety strefowo-czasowe).
2. Spróbuj odzyskać hasło do swojego konta na Portalu Klienta
Login stanowi 16 cyfr numeru karty ŚKUP. Hasło dla karty ŚKUP tworzone jest automatycznie z numeru PESEL.
Podczas pierwszego logowania do Portalu Klienta ŚKUP, miałeś możliwość zmiany loginu i hasła.
Jeśli zmieniłeś swój login/hasło i nie podałeś adres e-mail, nie masz możliwości zresetowania hasła.
W tej sytuacji wyślij e-mail z prośbą o zwrot biletu na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Podałeś adres e-mail? Możesz odzyskać samodzielnie hasło
Jeśli na swoim koncie na Portalu Klienta podałeś wcześniej swój adres e-mail, możesz samodzielnie zresetować hasło. Postępuj według instrukcji systemu:
- Wejdź na stronę logowania do portalu: https://portal.kartaskup.pl/web/info/zaloguj
- Kliknij „Zapomniałem hasła do konta”
- Podaj swój login lub nr karty oraz adres e-mail
- Sprawdź pocztę
- Kliknij w link otrzymany w e-mailu
Jeśli pamiętasz swoje hasło i dla bezpieczeństwa chcesz wprowadzić swój adres e-mail (zalecane), postępuj według poniższej instrukcji:
- Po zalogowaniu do Portalu Klienta kliknij w odnośnik „wprowadź adres e-mail” dostępny w menu
- Po wprowadzeniu adresu należy wysłać link aktywacyjny
- Na wskazany adres e-mail przyjdzie wiadomość o przypisaniu adresu e-mail do konta karty ŚKUP
- Następnie należy potwierdzić dodanie adresu e-mail, klikając w otrzymany link
Prosimy o wyrozumiałość, jeśli proces zwrotu pieniędzy będzie wydłużony.