Rondo zamiast tradycyjnego skrzyżowania - to największe zmiany po przebudowie skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej.
To była ekspresowa inwestycja ponieważ wykonawca, firma Berger Bau umowę z miastem podpisała 5 sierpnia bieżącego roku, a na wykonanie zadania miała czas tylko do końca grudnia 2019 r.
Ulica Ostrogórska to główna arteria, którą wybierają kierowcy poruszający się pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami oraz osiedlem Naftowa. – W godzinach szczytu przejeżdża tędy ponad 1100 samochodów na godzinę. Obecna sygnalizacja świetlna oraz układ drogi sprawiają, że coraz trudniej tędy przejechać. Teraz w miejsce skrzyżowania w kształcie litery „T”, pojawi się rondo z trzema wlotami – wyjaśniał przed rozpoczęciem inwestycji Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Oprócz samego skrzyżowania przebudową objęty został blisko 400-metrowy odcinek ulicy Ostrogórskiej (kilkadziesiąt metrów przed rondem i cały odcinek do przejazdu kolejowego). Poprawi się również bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ przejścia i przejazdy dla rowerów będą dodatkowo oświetlone i wyposażone w tzw. azyle, które uspokoją ruch samochodowy.
W ramach przebudowy wybudowany został fragment drogi rowerowej, która połączyła Bulwar Czarnej Przemszy z ulicą Jagiellońską. Z kolei w rejonie ogródków działkowych powstało kilkadziesiąt miejsc parkingowych. Kilka kolejnych miejsc postojowych przybyło po drugiej stronie ulicy. Nowością jest również zatoczka do kontroli drogowych, która powstała na wniosek policji. Cała inwestycja, na którą wykonawca firma Berger Bau udzieliła 7-letniej gwarancji jest warta 5,4 mln zł. Miasto otrzymało 2,4 mln zł dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej Ministra Finansów.
- Kolejne newralgniczne miejsce w mieście zostało przebudowane. Cieszy fakt, że firma Berger Bau wykonała zadanie w czasie. Dla miasta miało to kolosalne znaczenie nie tylko z faktu jak najszybszego oddania drogi do użytku mieszkańcom, ale także z powodu rozliczenia dofinansowania - podkreśla prezydent Sosnowca, Arkadiusz Chęciński.