SEO Copywriting to trend, który łączy w sobie dbanie o jakość tekstu pod względem merytorycznym — dla odbiorców oraz pod kątem pozycjonowania dla wyszukiwarki Google Testy takie mają sprawić, że wyszukiwarka będzie oceniała naszą witrynę za bardziej wartościową, na podstawie pewnych elementów zawartych w tekście oraz przyciągać “żywych” odbiorców. SEO Copywriting nie jest sztuką trudną, jeśli przestrzegamy kilku zasad i zwracamy uwagę na pewne szczegóły. Jak zatem nastąpić atrakcyjny tekst SEO? Szczegóły poniżej.
Czym jest SEO Copywriting i Tekst SEO?
SEO Copywriting i teksty SEO to pojęcie związane z pisaniem tekstów “pod wyszukiwarkę Google” i pozycjonowaniem witryny. Google ustalając hierarchię wyników wyszukiwania sprawdza wiele stron i ocenia m. in. teksty, jakie znajdują się na danej stronie oraz to czy są one o danej tematyce i czy będą przydatne użytkownikom. Jeśli tak jest, dana witryna jest wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania. W celu zaprezentowania swojej witryny wyszukiwarce Google i zdobywaniu pozycji w niej umieszcza się na swojej witrynie teksty seo. Są to teksty odpowiednio zoptymalizowane pod kątem Google, aby były jak najatrakcyjniejsze dla wyszukiwarki, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe. SEO Copywriting jest zatem niczym innym jak pisaniem tekstów tematycznych, które będą atrakcje i odpowiednio zoptymalizowane dla wyszukiwarki Google, ale i ciekawe oraz przydatne dla czytelników naszej strony. W SEO copywritingu pomoże również ta warszawska agencja SEO https://jazzseo.pl/.
Teksty SEO są jednymi z najważniejszych elementów pozycjonowania, a wyszukiwarka Google bardzo wnikliwie bierze je pod uwagę podczas wyświetlania witryn osobom szukającym informacji. SEO copywriting warto przeprowadzać starannie i stworzyć odpowiednie teksty seo, gdyż daje to pozytywne rezultaty. Możemy takie teksty pisać samodzielnie, a cała sztuka nie jest trudna i skomplikowana.
Frazy kluczowe
Pierwszym elementem tekstów SEO są frazy kluczowe. To frazy, które umieszczamy w tekście, aby wyszukiwarka Google dowiedziała się o tym, o czym jest nasza witryna oraz pod jakim hasłem na nas pozycjonować w wynikach wyszukiwania, gdy dany użytkownik będzie szukał danej informacji. Najczęściej wybierać będziemy kilka głównych fraz, na które kłaść będziemy największy nacisk, licząc, że akurat pod nimi będziemy pozycjonowani. Są to frazy główne, które określają dany towar, usługę, kategorię czy słowa z danej kategorii. Ilość takich słów w tekście będzie największa — odpowiednio większa od pozostałych fraz i używana najczęściej. Drugim rodzajem fraz, jakie możemy umieszczać w tekstach, są frazy poboczne. To kolejne — zazwyczaj mniej popularne słowa z danej kategorii. Ich zadaniem jest informowanie Google o tematyce naszej witryny i pozyskiwaniu klientów / użytkowników, którzy szukają informacji z danej kategorii tematycznej, ale używają nieco innych i mniej popularnych słów. Fraz pobocznych może być wiele a będą one używane tylko np. jeden lub dwa razy w tekście. Dobrym pomysłem jest też używanie odmienionych fraz i łączenie np. frazy pobocznej z główną. Z pewnością sprawi to, że nasz tekst będzie naturalniejszy i bardziej wiarygodny dla Google. Choć istnieje wiele teorii, odnośnie intensywności fraz i ich liczby z pewnością nie powinniśmy używać ich częściej niż 1-2 na 1000 znaków oraz robić w sposób nienaturalny i przeoptymalizować witryny. Google posiada wiele algorytmów, które wychwycą próbę oszustwa, a my poniesiemy negatywne skutki tego działania.
Unikalność i forma tekstu
Kolejną niezmiernie ważną kwestią jest unikalność tekstu i jego forma. Google kładzie ogromny nacisk na dostarczanie unikalnych, nowych i aktualnych treści. Powinniśmy zatem zadbać, aby tekst był napisany poprawnie językowo, nie zawierał błędów, był unikany oraz nie był bryłą słów. Tekst warto podzielić na sekcje oraz używać śródtytułów. Śródtytuły możemy oznaczać np. jako nagłówki h2, h3 itp. co pomoże w indeksacji witryny oraz wpłynie na pozycjonowanie pod konkretnymi tymi frazami. Jedną z najważniejszych kwestii jest autentyczność i oryginalność tekstu. Aby Google nie oznaczyło go jako “duplicate content” przed jego publikacją powinniśmy sprawdzić tekst w programie antyplagiatowym oraz upewnić się, czy rzeczywiście jest autentyczny jeśli go kupujemy. Sytuacje sprzedaży skopiowanego tekstu nie są zbyt częste, ale zdarzają się, a my możemy ponieść z tego tytułu minusy. Jeśli piszemy tekst samodzielnie również, nie warto wstawiać skopiowanych fragmentów, a np. opisać daną sytuację własnymi słowami.
Linkowanie wewnętrzne i formatowanie
Następnymi ważnymi elementami jest linkowanie wewnętrzne oraz formatowanie tekstu. Linkowanie wewnętrzne to umieszczenie linków w tekście do innych części naszego serwisu np. podstron. Pomaga to Google w indeksowaniu witryny. Odnośniki możemy umieszczać w konkretnych wyrazach, które odzwierciedlają tematykę danej podstrony lub umieszczać je na końcu tekstu w formie zaproszenia do przeczytania następnego artykułu. Google posiada również algorytmy, które sprawdzają, czy tekst jest sformatowany, czyli jest pisany dla użytkowników, a nie w celu oszukania wyszukiwarki. W tym celu warto oprócz podziału na sekcje pogrubiać najważniejsze wyrażenia, używać list punktowych, tabel czy wstawiać zdjęcia do tekstu.
Pisz tekst także “dla ludzi”
SEO Copywriting to także pisanie dla ludzi — żywych czytelników, którzy wejdą na naszą stronę i przeczytają nasz tekst. Warto zatem wybierać aktualne atrakcyjne tematy oraz opisywać je odpowiednio. Dobrym pomysłem będzie również publikowanie merytorycznych tekstów, które będą pomocne i ciekawe. Duży ruch ze strony użytkowników również pomaga pozycjonować naszą witrynę. Jeśli tekst będzie ciekawy, wiele osób będzie wchodziło na naszą stronę, aby go przeczytać. Wielu z nich będzie polecało go swoim znajomym, np. umieszczając link w social mediach czy na forach. W ten sposób możemy liczyć na darmowy link building i duże zainteresowanie witryną, co bez wątpienia wpływa na naszą pozycję w Google. Tekst zatem powinien być pisany zrozumiałym językiem, być odpowiednio sformatowany aby łatwo się go czytało i zawierać wiedzę użytkową, z której korzystają odbiorcy.