Nowa oferta Filii nr 19
Czy Twoje dziecko ma trudności z nauką czytania? Czuje niechęć do książek, albo ma problemy z koncentracją? Nasz Regis jest tym psem, który może mu pomóc. Filia nr 19 – Milowice Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sosnowcu (ul. K. K. Baczyńskiego 12) serdecznie zaprasza w 1. i 3. poniedziałek miesiąca w godz. 15.00-18.00 na indywidualne zajęcia z nauki czytania z Regisem – psem kochającym książki. Udział w zajęciach jest bezpłatny – obowiązują wcześniejsze zgłoszenia na konkretne godziny.
Regis – piesek spokojny, zrównoważony, lubiący dzieci i oswojony z ich obecnością. Wszystkie wcześniej zorganizowane spotkania Regisa z dziećmi kończyły się wzajemną sympatią i drapaniem po brzuszku. Regis zawsze znajduje się pod opieką i nadzorem opiekunki, a słuchanie czytanych bajek sprawia mu duuużą przyjemność.
Pierwsze zajęcia z pieskiem będą trwały 60 minut – ze względu na wstępne szkolenie zapoznawcze dla dziecka, natomiast każde kolejne zajęcia to 30-40 minut.
W przypadku konieczności odwołania umówionego spotkania należy powiadomić organizatorów najpóźniej dzień przed planowanymi zajęciami. Nie blokujmy miejsca innym dzieciom!
Zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach podpisuje rodzic/opiekun prawny.
„Poczytaj psu bajkę" - szkolenie zapoznawcze dla dzieci:
1. Zapoznanie z psem – co, jak i dlaczego?
• przedstawienie dziecku właściwej pozycji do zapoznania z psem (kucnięcie, wyciągnięcie ręki do obwąchania, potem dopiero głaskanie),
• wyjaśnienie dlaczego z pieskiem witamy się w ten, a nie inny sposób,
• omówienie najbardziej charakterystycznych psich postaw (niepewność, lęk, agresja, uległość, zadowolenie, ekscytacja, chęć do zabawy itd.) i właściwych reakcji na nie.
2. Czego nie wolno robić z pieskiem i przy piesku?
• wyjaśnienie dziecku psiej wizji świata (jak zwierzak odbiera gwałtowne ruchy, podniesiony głos, machanie rękami itd.),
• wytłumaczenie, czego nie wolno przy psie robić i dlaczego, a więc: nie biegamy, nie drażnimy psa, nie ciągniemy za uszy/sierść/ogon/łapki, nie wpychamy palców do oczu/nosa/pyska, nie karmimy psa, nie krzyczymy, nie zabieramy zabawek, nie ruszamy psich miseczek, nie zmuszamy psa do kontaktu, jeśli go nie chce itd.
3. Co wolno robić z pieskiem i przy piesku?
• pieski lubią ludzi zachowujących się spokojnie – wyjaśnienie dlaczego,
• pieskowi można czytać :), można pieska głaskać, można go drapać za uszami, jeśli piesek wykaże chęć do zabawy, to można się z nim pobawić.
4. Zaprezentowanie zasad obowiązujących na zajęciach:
• nie robimy rzeczy, których z pieskiem i przy piesku robić nie wolno, nie spóźniamy się, bo jesteśmy umówieni na konkretne godziny; pamiętamy o umówieniu się na zajęcia i o ich odwołaniu, jeśli coś nam wypadnie (to bardzo ważne, bo nie chcemy zajmować innym dzieciom kolejki), słuchamy opiekunki Regisa, dobrze się bawimy ;)
5. Uroczyste podpisanie zasad omówionych podczas "szkolenia" przez dziecko.