Wynajem biura to nie lada wyzwanie dla kogoś, kto mierzy się z tym zadaniem po raz pierwszy. Istnieje szereg czynników, jakie trzeba uwzględnić, a każdy z nich ma mniejszy lub większy wpływ na koszty najmu. Mając ograniczony budżet, niekiedy z tego względu trzeba pójść na pewne ustępstwa i zdecydować się np. na mniejszy metraż lub mniej dogodną lokalizację. Sprawdź, jakie kwestie trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze biura na wynajem. Pozwoli Ci to lepiej się przygotować do procesu poszukiwań i szybciej wyłonić skrojoną na miarę potrzeb powierzchnię użytkową.
Aktualne i przyszłe potrzeby firmy
Początki działalności zwykle nie należą do najłatwiejszych. Nie myśli się wtedy o tym, co będzie „jutro”, ale wkłada całą energię w to, by przetrwać i utrzymać się na powierzchni. Wybierając biuro, jednak trzeba nieco wybiec w przyszłość i zastanowić się, do czego się dąży, w jakim miejscu chce się być za kilka miesięcy. Gdy złapie się bowiem wiatr w żagle i firma zacznie prężnie się rozwijać, pojawi się konieczność zatrudnienia nowych pracowników, to tyle, co wynajęte biuro może okazać się za małe. Teoretycznie można wtedy przenieść się do innego, większego, ale to wygeneruje spore koszty, które na początku lepiej ograniczać. Ponadto źle wpłynie na wizerunek firmy i może negatywnie odbić się na zainteresowaniu klientów ofertą. Dlatego wybierając lokal pod siedzibę firmy, trzeba brać poprawkę na przyszłe potrzeby działalności.
Lokalizacja biura
Wynająć biuro w mieście czy na jego obrzeżach – oto jest pytanie. W tym kontekście trzeba odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Do kogo kierujemy swoje usługi i jak często naszą siedzibę będą odwiedzać nas klienci? Jeśli odbiorcą oferty jest klient biznesowy, a działalność firmy opiera się na ścisłej współpracy z klientem, to warto rozważyć najem przestrzeni użytkowej w centrum, a jak nie, to przynajmniej w dogodnej lokalizacji, by dało się tam bez problemu dotrzeć komunikacją miejską, a także by zmotoryzowani mieli gdzie zaparkować. Zlekceważenie aspektu łatwego dojazdu może sprawić, że część osób zwyczajnie zrezygnuje z naszych usług i przeniesie się do konkurencji, która o to zadbała.
Zobacz oferty biur na wynajem na https://www.ipdevelopment.pl/biura-w-swiebodzicach/.
Dostępne wyposażenie i możliwości aranżacji
Wynajmujący nie ma obowiązku remontować biura ani wprowadzać na jego obszarze żadnych zmian. Jeśli najemca akceptuje fizyczny stan lokalu, podpisuje umowę i koszty przystosowania go do potrzeb działalności bierze na siebie. W razie czego musi więc nie tylko kupić meble, sprzęty oraz inne elementy wyposażenia, ale także pomalować ściany, odnowić podłogę czy wyremontować toaletę.
Warto zaznaczyć, że wynajmujący nie musi godzić się na wszystkie zmiany, jakie planuje wprowadzić dzierżawca. W dodatku po zakończeniu umowy najmu może zażądać doprowadzenia lokalu do pierwotnego stanu. Dlatego przed podpisaniem umowy o wynajem warto dopytać, czy np. będzie można wyburzyć ścianki działowe albo przenieść sanitariaty oraz w jakim stanie ma zostać biuro po opuszczeniu.
Hala przemysłowa obok biura
Kwestia ta dotyczy głównie działalności, których charakter wymaga dostępności powierzchni magazynowej do przechowywania towarów. Jeśli jest konieczność wynajęcia biura i hali przemysłowej, zazwyczaj najwygodniej jest znaleźć obie te rzeczy w jednym miejscu. Biuro położone tuż obok magazynu pozwoli na zaaranżowanie stanowisk pracy dla przełożonych oraz przygotowanie punktów obsługi klienta, w których będą wydawane faktury i towary. Dodatkowo na terenie biura będzie można wydzielić przestrzeń, z której będą mogli korzystać pracownicy magazynu.
Zobacz ofertę hal przemysłowych na wynajem na https://www.ipdevelopment.pl/hale-przemyslowe-wynajem/.
Biuro w nowoczesnym biurowcu z recepcją i ochroną
Mówi się, że jak nas widzą, tak nas piszą i jest w tym powiedzeniu sporo prawdy. W ostatecznym rozrachunku będzie oczywiście liczyć się jakość obsługi i od tego będzie zależeć zadowolenie klienta, ale zanim zdecyduje się on skorzystać z naszych usług, to z pewnością oceni to, co widzi. A na pewno lepsze wrażenie zrobi na nim nowoczesny budynek z prywatnym parkingiem, z recepcją na wejściu, windą oraz ochroną niż obskurna kamienica, w pobliżu której nie ma gdzie zaparkować. Przeanalizuj zatem swoją grupę docelową i postaraj się dostosować wybór lokalu tak, aby w pośredni sposób przyczynił się do zwiększenia sprzedaży.
Cena najmu biura
Koszty wynajmu są ważne jak nie najważniejsze. Wejdź na https://www.ipdevelopment.pl i sprawdź, jakie lokale są w Twoim zasięgu. Pamiętaj, że w cenę najmu wlicza się jedynie czynsz, a rachunki za media należy regulować samodzielnie. Dotyczy to także usług dodatkowych typu sprzątanie czy ochrona.
Jeśli zdecydujesz się na najem długoterminowy trwający dłużej niż rok, spróbuj ponegocjować z wynajmującym cenę najmu. Wielu z nich w takim przypadku jest w stanie obniżyć zaproponowaną wcześniej cenę nawet o 20-30%.